توضیحات وزیر دفاع درباره ساخت هواپیما در ایران

کدخبر: ۵۸۷۳۷۱
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: متولی ساخت هواپیمای مسافربری وزارت دفاع است ان‌شاالله با کمک سایر نهادها در آینده بتوانیم به دستاوردهای بسیار خوبی در ساخت هواپیمای مسافربری برسیم.
توضیحات وزیر دفاع درباره ساخت هواپیما در ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمدرضا قرآیی آشتیانی، درباره خرید هواپیما از دیگر کشورها گفت: خودمان در حال تولید هواپیما هستیم و دنبال می‌کنیم و در حوزه‌های پروازی در حال حاضر از این توانمندی کاملا برخودار هستیم.

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در بحث پهپادی ما در حال حاضر در دنیا سرآمد هستیم و در بقیه موارد هم آنجایی که خودمان تولید می‌کنیم و آنجایی که ممکن است کار مشترک انجام دهیم، این‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی در خصوص ساخت هواپیمایی مسافربری که بارها رئیس جمهوری بر این مسئله تاکید داشته درپاسخ به این سوال که آیا وزارت دفاع با سایر نهادها در ساخت این نوع هواپیماها همکاری دارد یا خیر، عنوان کرد: بله، متولی‌اش وزارت دفاع است که با کمک سایر بخش‌ها همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بقیه مجموعه‌‍‌ها از جمله وزارت صمت و مجموعه‌هایی که در این زمینه می‌توانند کمک کنند کار را دنبال می‌کنیم، ان‌شاالله در آینده بتوانیم به دستاوردهای بسیار خوبی در ساخت هواپیمای مسافربری برسیم. 

آشتیانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که ساخت هواپیمایی مسافربری در داخل کاملا بومی خواهد و یا از تکنولوژی‌های کشورهای دیگر استفاد خواهد شد، گفت: به هر حال ساخت هواپیما یک فرآیند دارد از ابتدا نمی‌شود یک دفعه وارد صحنه تولید بومی شوید باید این مراحل طی شود.

انتهای پیام/

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید