علم الهدی: ۲۸ مرداد نتیجه رها شدن دین توسط مردم و دولت مصدق بود

کدخبر: ۵۸۷۴۱۶
مام جمعه مشهد با بیان‌ اینکه امروز دشمن تنها در پی سرکوب روحانیت وابسته به ولایت است، گفت: دشمن می‌خواهد روحانیت را از چشم مردم بیاندازد تا از ولایت دست بردارند.
علم الهدی: ۲۸ مرداد نتیجه رها شدن دین توسط مردم و دولت مصدق بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه ۳۰ تیر سال ۴۲ از روزهای انقلابی تاریخ ملت ایران است، اظهار کرد: زمانی که انگلیس و آمریکا تصمیم گرفتند دولت ملی ایران را ساقط و قدرت را به نظام ستم‌شاهی منحصر کنند، مرحوم آیت‌الله کاشانی در روز ۳۰ تیر قیام کرد و مردم متدین در بازار تهران و سایر شهرها با وی همراه شدند.

 وی ادامه داد: این قیام برنامه‌های انگلیس‌ را نقش بر آب کرد و دولت ملی دکتر مصدق را بالا آورد و بر خلاف میل انگلیس و آمریکا، قدرت در دولت ملی مردم منحصر شد. این دولت از مجلس اختیارات تام اخذ کرد و نظام ستم‌شاهی در یک انزوای ساقط‌کننده قرار گرفت و شاه مجبور به فرار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اما عوامل استکبار کاری کردند که دولت مصدق از روحانیت جدا شد. در تشکیل حکومت اسلامی و اجرای ارزش‌های دینی در جامعه و مسائلی نظیر حجاب و ممنوعیت شرب خمر، بین دولت مصدق و آیت‌الله کاشانی اختلاف ایجاد شد.

علم‌الهدی با بیان اینکه واقعه ۳۰ تیر دو درس را به ما می‌آموزد، عنوان کرد: درس اول، قدرت روحانیت در نسل مردم ایران است. این طور نیست که ما بگوییم چون اکنون حکومت اسلامی در کشور داریم، پس روحانیت مقتدر است. روحانیت دارای یک نفوذ الهی و آسمانی است و هر دلی که متوجه اهل بیت پیامبر باشد، به روحانیت وابسته است. در روز ۳۰ تیر قدرت روحانیت و پشتیبانی مردم از روحانیت، باعث فرار شاه شد.

وی اضافه کرد: مصدق قدرت را فقط از آن مردم‌ می‌دانست و فکر می‌کرد دین سهمی ندارد و معتقد بود اگر در یک دموکراسی لائیک هم مردم از دولت حمایت کنند، دولت می‌تواند پرقدرت به پیش رود. در حالیکه مردم ایران متدین اند و جان خود را برای اهل بیت کف دستشان می‌گذارند و عاقل‌تر از این هستند که به شعارهای غیردینی توجه کنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه درس دوم واقعه ۳۰ تیر این بود که تا جایی که پرچم دین در کشور در اهتزار است، ملت ما پیروزند، گفت: ما باید ایستادگی کنیم تا افرادی که با دین و رهبری زاویه دارند، نتوانند در عرصه نظام ظهور یابند.

علم‌الهدی با بیان‌ اینکه امروز دشمن تنها در پی سرکوب روحانیت وابسته به ولایت است، افزود: دشمن می‌خواهد روحانیت را از چشم مردم بیاندازد تا از ولایت دست بردارند. اتفاقات ۲۸ مرداد نتیجه رها شدن دین توسط مردم و دولت مصدق بود و در این روز مردم چکمه مستشاران نظامی آمریکایی را بالای سر خود دیدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید