پس‌لرزه هتک حرمت قرآن / کاردار عراق سوئد را ترک کرد

کدخبر: ۵۸۷۶۶۸
در حالی که خشم مردمی در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک ادامه دارد، کاردار عراق نیز از سوئد خارج شد.
پس‌لرزه هتک حرمت قرآن / کاردار عراق سوئد را ترک کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کاردار عراق در راستای پایبندی به تصمیم این کشور برای قطع روابط دیپلماتیک با سوئد، از این کشور خارج شد.

خط و نشان فرمانده کل سپاه به اهانت کنندگان به قرآن/ امنیت نخواهید داشت

شبکه المیادین گزارش داد، ظهر روز پنجشنبه، ۲۰ جولای، برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند. 

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی در این تجمع، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم هتاکی کرد و پرچم عراق را آتش زد.

پلیس سوئد روز چهارشنبه (۱۹ جولای) اعلام کرد که برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم مجوز صادر کرده است.

در پی این اهانت، معترضان عراقی در میدان التحریر بغداد تظاهرات کرده و به سفارت سوئد در بغداد نیز حمله کردند و از سوی دیگر دولت بغداد هم بعد از نشست فوری روابط سیاسی با سوئد را قطع و فعالیت‌ شرکت‌های تابعه این کشور را ممنوع اعلام کرد. «محمدشیاع السودانی»، نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق با تکرار این اقدام، به وزارت امور خارجه دستور داد تا کاردار عراق را از سفارت این کشور در استکهلم فرا بخوانند؛ همچنین دستور بازگشت سفیر عراق از استکهلم و اطلاعیه خروج سفیر سوئد از بغداد نیز صادر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید