کشاندن جنگ به زمین اقتصاد

ضربه اوکراین به دو تاجر مشهور روس

کدخبر: ۵۸۷۸۳۹
اقتصادنیوز: اوکراین می‌گوید فرایند ملی کردن یکی از بزرگترین بانک‌های سرمایه‌گذاری این کشور (Sense Bank) را به اتمام رسانده است؛ آن هم بانکی که تجار روس در آن سهم و نقش عمده‌ای دارند.
ضربه اوکراین به دو تاجر مشهور روس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، وزارت دارایی اوکراین اعلام کرد که فرآیند ملی کردن یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری در اوکراین به نام Sense Bank را به سرانجام رسانده است.

این به معنای بیرون آوردن سرمایه این بانک از سیطره ذینفعان خارجی است که غالبا تحت کنترل گروهی از تجار روس مانند «میخائیل فریدمن» و «پتر آون» هستند و حتی می‌تواند به مصادره این اموال منجر شود.

سنس باک (Sense Bank) که قبلاً با نام آلفا بانک (Alfa Bank) شناخته می‌شد، در بین 15 وام‌دهنده مهم کشور اوکراین قرار دارد.

آنطور که بلومبرگ گزارش داده، وزارتخانه دارایی اوکراین روز شنبه گفت که با مشارکت صندوق ضمانت سپرده‌ها، توافق‌نامه‌ای را در مورد خرید 100 درصد سهام بانک امضا کردند؛ به این معنی که «سنس بانک» به اموال دولتی تبدیل شده است.

این وزارتخانه گفت: «این اقدام به حفاظت از منافع سپرده‌گذاران بانک کمک می‌کند و اجازه می‌دهد تا از تهدیدات علیه ثبات مالی در اوکراین جلوگیری شود.»

فریدمن و آون، دو تاجر نامدار روس هستند که در بخش عظیمی از سرمایه‌گذاری‌ها در اوکراین مشارکت دارند. آنها پیش از این توسط اتحادیه اروپا و بریتانیا و پس از حمله روسیه به اوکراین تحریم شده‌اند. همچنین کی‌یف سال گذشته دارایی‌های این دو نفر را مسدود کرد و به اعتبار مجوزهای تجاری‌شان پایان داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید