بایدن هم برای پایان دادن به اعتراضات در اسرائیل وارد میدان شد

کدخبر: ۵۸۷۹۲۴
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اوضاع در سرزمینهای اشغالی را بحرانی خواند و از نخست وزیر این رژیم خواست طرح تغییرات قضایی را متوقف کند.
بایدن هم برای پایان دادن به اعتراضات در اسرائیل وارد میدان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که روز یک شنبه در اختیار پایگاه خبری آکسیوس قرار داده است به بحران در سرزمینهای اشغالی واکنش نشان داد و از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل خواسته که به روند رای گیری کنست درباره تغییرات قضایی در این رژیم ادامه ندهد و آن را متوقف کند. 

بایدن در این بیانیه تاکید کرده است که واشنگتن بسیار نگران این قانون است. 

در حالیکه وخامت اوضاع در رژیم صهیونیستی روز به روز بدتر می‌شود و تل آویو در آستانه یک جنگ داخلی قرار دارد، مخالفان برای توقف تصویب این قانون ضرب الاجل دو روزه تعیین کرده‌اند.

براساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا در ادامه بیانیه خود تاکید کرده است؛ به نظر می‌رسد طرح اصلاحات قضایی کنونی به تفرقه بیشتر منجر خواهد شد. 

در این بیانیه همچنین آمده است؛ با توجه به طیفی از مشکلات و چالشهایی که اسرائیل با آن مواجه است، عجله رهبران اسرائیلی منطقی نیست و تمرکز باید روی پایان اعتراضات و دستیابی به اجماع باشد. 

در ادامه اعتراضات در سرزمینهای اشغالی،  رسانه‌های صهیونیست از برگزاری تظاهرات گسترده در قدس اشغالی و تل‌آویو خبر دادند.

علی‌رغم تصمیم پارلمان رژیم صهیونیستی برای موکول کردن روند تصویب طرح تغییرات قضایی در کنست به روز دوشنبه، تظاهرات اعتراضی صهیونیست‌ها در مناطقی از جمله تل‌آویو، حیفا و رعنانا ادامه دارد.

رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که حدود ۱۰۰ هزار صهیونیست علیه طرح تغییرات قضایی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل‌آویو تظاهرات کردند.

«یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد که یا کابینه نتانیاهو طی دو روز آینده بایستی از این طرح خود صرف‌نظر کند یا اینکه «اسرائیل» نابود خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید