واکنش الازهر به هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک / کالاهای این دو کشور را تحریم کنید

کدخبر: ۵۸۸۴۲۷
اقتصادنیوز: درپی تداوم اهانت به قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک، الازهر مصر خواستار تحریم کالاهای این دو کشور شد.
واکنش الازهر به هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک / کالاهای این دو کشور را تحریم کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه الازهر در این باره آمده است: پافشاری دولت‌های سوئد و دانمارک در تصویب تصمیماتی که سیاست‌های خصمانه و نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان را گسترش داده و به جنایتکاران تروریست اجازه می‌دهد قرآن کریم را آتش زده و احساسات مسلمانان را در سراسر جهان جریحه دار کند، به شدت محکوم می‌کنیم.

سایت شبکه روسیا الیوم گزارش داد، الازهر تاکید کرد: این جوامع با صدور این مجوز هویت نژادپرستانه سیاست‌های وحشیانه خود را فاش کردند.

در این بیانیه تاکید شده است: از سکوت جامعه بین‌المللی در قبال این جنایت‌های خطرناک در متعجب هستیم؛ چراکه این سکوت این کشورها را برای ادامه ارتکاب جنایت دشمنی آشکار با اسلام و مسلمانان ترغیب می‌کند.

الازهر همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی و تمام مسلمانان جهان خواست، به تحریم کالاهای تولید شده در سوئد و دانمارک در حمایت از دین اسلام ادامه دهند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که پنج نفر سه‌شنبه روبروی سفارت مصر در کپنهاگ قرآن کریم را آتش زد که سومین حادثه مشابه در این کشور اروپایی در کمتر از یک هفته است.

این اقدام هتاکانه در کپنهاگ توسط گروهی به نام «میهن پرستان دانمارکی» در حالی صورت گرفت که روز گذشته نیز ۲ نفر دست به چنین کار شنیعی زده بودند و هفته گذشته نیز روبروی سفارت عراق در پایتخت دانمارک چنین اقدام مشابهی انجام شد. سوزاندن قرآن کریم طی یک ماه گذشته در سوئد نیز ۲ بار اتفاق افتاده است.

این اقدام شنیع واکنش و محکومیت گسترده جهانی را به همراه داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید