برنامه هسته‌ای ایران؛ محور گفتگوی وزرای خارجه قطر و انگلیس

کدخبر: ۵۸۸۴۳۶
اقتصادنیوز: وزیر خارجه انگلیس در سفری به دوحه با همتای قطری خود دیدار و درباره پرونده هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.
برنامه هسته‌ای ایران؛ محور گفتگوی وزرای خارجه قطر و انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در سفری به دوحه با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود دیدار کرد. 

وزیر خارجه قطر پیشتر نیز با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران و پاره‌ای از مسائل بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

روز یکشنبه نیز «محمد بن عبدالعزیز الخلیفی» وزیر مشاور در امور خارجه دولت قطر در سفری به تهران با مقامات ارشد ایران دیدار کرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که آل ثانی و همتای انگلیسی او روابط دو کشور به خصوص آمادگی برای گفت‌وگوی راهبردی آتی دو کشور را بررسی کردند.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص مسئله فلسطین ، اوضاع سوریه، پرونده هسته‌ای ایران، اوضاع افغانستان و اهمیت حمایت جامعه جهانی از ملت این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره نابسامانی اوضاع کرانه باختری و نبودن افق صلح به ویژه در سایه بحران داخلی رژیم صهیونیستی، ابراز نگرانی کردند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین بر اهتمام کشورش به توافق تجارت آزاد با کشورهای حوزه خلیج فارس و توسعه روابط تجاری دوجانبه در مرحله آینده تأکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید