دست رد اردوغان به سینه «ناتو»

کدخبر: ۵۸۸۴۷۳
اقتصادنیوز: رییس جمهور ترکیه در دیدار با وزیر خارجه چین گفت: از فعالیت‌های پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آسیای شرقی حمایت نخواهد کرد.
دست رد اردوغان به سینه «ناتو»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه چهارم مرداد) با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در آنکارا دیدار کرد.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد، اردوغان به دیپلمات ارشد چین گفت: توسعه چین تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و ترکیه مایل است در راستای «کریدور میانی» و ابتکار «کمربند و راه» همکاری های خود را با پکن افزایش دهد.

وی افزود: آنکارا از سرمایه گذاری شرکت های چینی در این کشور و ارتقای روابط در همه زمینه ها استقبال می کند.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: آنکارا از فعالیت‌های ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه حمایت نمی‌کند و مایل به حفظ ارتباط و هماهنگی با چین در مورد مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای مانند جنگ اوکراین است.

وانگ یی نیز در این دیدار به رییس جمهور ترکیه گفت: چین از ترکیه در پایبندی به استقلال و دنبال کردن مسیر توسعه متناسب با شرایط ملی خود حمایت می کند.

وی چین و ترکیه را نمایندگان کشورهای بزرگ در حال توسعه توصیف کرد و افزود: دو کشور دارای منافع مشترک گسترده ای بوده و هیچ تضاد اساسی با یکدیگر ندارند.

وزیر امور خارجه چین گفت: پکن اهمیت زیادی برای روابط خود با آنکارا قائل است و مایل به همکاری با ترکیه برای حمایت از یکدیگر در مسیر جوان سازی ملی، حمایت از یکدیگر در مورد مسائل مربوط به منافع اصلی، تمرکز بر حفظ و تعمیق اعتماد متقابل سیاسی است.

وانگ یی تاکید کرد: پکن مایل است برای همکاری‌های عملی در زمینه های مختلف، ترویج «کمربند و راه» و ارتقای روابط اقتصادی منطقه با آنکارا همکاری لازم داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید