نقشه جنگی جدید روسیه لو رفت

کدخبر: ۵۸۸۵۲۲
سازمان جاسوسی انگلیس ساعاتی پیش با اعلام اینکه روسیه به دنبال مسدود سازی بنادر اوکراین است، از احتمال حملات جدید مسکو به بنادر این کشور خبر داد.
نقشه جنگی جدید روسیه لو رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مقامات اطلاعاتی انگلیس ساعاتی پیش اعلام کردند: به نظر می‌رسد روسیه پس از خروج از توافقنامه غلات دریای سیاه در حال آماده شدن برای اعمال محاصره کامل دریایی و مسدود کردن بنادر اوکراین در این دریا است.

به گزارش واشنگتن تایمز، هفته گذشته مسکو از توافقنامه غلات دریای سیاه که حدود یک سال پیش با میانجیگری سازمان ملل متحد و ترکیه با هدف جلوگیری از بحران جهانی غذایی امضا شده بود، خارج شد.

 سرنگونی ۲ موشک کروز روسیه

مقامات اطلاعاتی انگلیس گفتند: اکنون با توجه به خروج روسیه از توافقنامه غلات، امکان افزایش شدت و دامنه خشونت در این منطقه وجود دارد.

به گفته این مقامات اطلاعاتی انگلیس، از زمانی که روسیه از توافقنامه غلات خارج شده، ناوگروه سرگئی کوتوف در جنوب دریای سیاه مستقر شده و در حال گشت‌زنی در مسیر کشتیرانی بین تنگه بسفر و بندر اودسا در جنوب اوکراین است.

مقامات اطلاعاتی انگلیسی در آخرین ارزیابی خود از جنگ در اوکراین در توئیتر نوشتند: احتمال واقع‌بینانه‌ای وجود دارد که روسیه با تغییر آرایش ناوهای جنگی خود، ناوگروهی جدیدی برای رهگیری کشتی‌های تجاری که مسکو معتقد است به سمت اوکراین می‌روند، تشکیل دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید