نقشه قالیباف برای تسخیر پاستور وبهارستان!

کدخبر: ۵۸۸۸۰۴
اقتصادنیوز: اعتماد در گزارشی به بررسی راهبرد انتخاباتی محمدباقر قالیباف پرداخت.
نقشه قالیباف برای تسخیر پاستور وبهارستان!

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: به نظر می‌رسد محمدباقر قالیباف سعی دارد در شرایط فعلی با سناریوی مستقر در بهارستان و آماده‌باش برای پاستور حرکت خود را تنظیم کند.

او که برای اولین‌بار پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 1396 موضوع نواصولگرایی را مطرح کرده بود، در سال 1398 پرده از جریانی برداشت که قرار بود در انتخابات مجلس یازدهم و در ترکیب این مجلس پیاده نظام وی باشند. با همین راهبرد بود که قالیباف در سال 1398 در فراخوانی از جوانان جهادی و انقلابی خواست تا برای ساخت مجلسی نو با هم متحد شوند. وی بعد از ماراتن و سلسله گلایه‌ها و نقدها از اصولگرایان و جمنا در نهایت وارد فاز «پسادلخوری» در سناریوی نواصولگرایی شده و نواصولگرایان را دعوت به وحدت و آغاز حرکت به سمت بهارستان یازدهم کرد.

از آنچه قالیباف در این فراخوان بر آن تاکید کرده بود یک پیام به گوش می‌رسید؛ عزم و اراده وی بر ترکیب‌بندی لیستی برای مجلس با چهره‌های کاملا جدید است که زیر عنوان نام وی بتوانند وارد مجلس شوند. او حتی در درگیری‌های جدی با شورای ائتلاف و جبهه پایداری نیز تا مرز این تهدید رفت که با همین جوانان لیستی مستقل و مجزا ارایه می‌دهد.

حالا اما قالیباف و یاران نواصولگرایش در یک جبهه جدید در حال رقابت برای بهارستان دوازدهم هستند. جبهه‌ای که همانند سال 1398 پایداری‌ها در آن رقیب مهمی شمرده می‌شوند، اما سطح درگیری‌های قالیبافی‌ها بیش از اینکه با پایداری‌ها باشد با دولت رییسی است؛ هر چند که نسبت پایداری‌ها با دولت را باید جزء از کل در نظر گرفت. آنچه در روزهای اخیر درباره بخشنامه وزارت کشور، تهدید به استیضاح وزیر کشور و ادامه تنش‌ها ثبت شد، نشان می‌دهد جز دعوای سنتی در درون جریان اصولگرا بین قالیبافی‌ها و پایداری‌ها و احتمالات مختلف درباره ائتلاف‌های مختلف، مساله امروز نواصولگرایان، دولت رییسی است که البته در یک ائتلاف ساختاری و راهبری با جبهه پایداری هستند. به بیان روشن‌تر قالیبافی‌ها این‌بار با جبهه پایداری متشکل از تعدادی از وعاظ و فعالان سیاسی طرف نیستند؛ مساله دولت رییسی است که می‌خواهد مجلس دوازدهم را از آن خود کند تا در ادامه کار «از گل نازک‌تری» که مجلس یازدهم به آنها گفت را هم نشنود. بیانیه اخیر نمایندگان مجلس در مورد استیضاح وزیر کشور و برکناری معاون سیاسی به خوبی اوج این تنش را نشان می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید