وحشت آمریکایی ها از موشک ایرانی ملقب به «شبح» +تصاویر

کدخبر: ۵۸۸۸۵۸
ایران از ساخت موشک‌هایی با قابلیت هوش مصنوعی خبر داده که این موشک‌ها این توانایی را دارند که از انسدادها جلوگیری کرده و با دقت بالایی به هدف برسند.
 وحشت آمریکایی ها از موشک ایرانی ملقب به «شبح» +تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، فاکس نیوز در گزارشی به ساخت موشک‌هایی با به کارگیری هوش مصنوعی توسط ایران پرداخته و این موضوع را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده است. در این گزارش می‌خوانیم:

این ویژگی فوق العاده دلیل گزارش از سر ترس «فاکس نیوز» درباره موشک «شبح» ایرانی!/ عکس

ایران از ساخت موشک‌هایی با قابلیت هوش مصنوعی خبر داده که طبق ادعای مقامات این موشک‌ها این توانایی را دارند که از انسدادها جلوگیری کرده و با دقت بالایی به هدف برسند؛ اگرچه کارشناسان ارتش آمریکا هنوز تردید دارند که آیا راندمان و توان این موشک‌ها آنطور که وعده داده شده، باشد اما این اتفاق را یک توانمندی بزرگ برای ایران می دانند.

اخیرا وزارت دفاع ایران از موشک جدیدی به نام ابو مهدی رونمایی کرد و محمدرضا آشتیانی ،وزیر دفاع ایران اعلام کرد که این موشک با استفاده از هوش مصنوعی، مسیر حرکت سلاح را مشخص می‌کند. آشتیانی دراین باره گفت:« با تولید انبوه موشک ابومهدی ، ما می‌توانیم از اعماق خاک ایران و مکان‌هایی کاملاً پنهان، با حداکثر سرعت عملیاتی ، به اهداف متحرک دشمن در دریا شلیک کنیم و کشتی‌ها و ناوشکن های دشمن را به طور کامل از بین ببریم.»

طبق گزارش پرس تی وی ، علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، گفته که این موشک به دلیل بهبود بازه اصابت و دقت بالایش می‌تواند بهتر از سواحل ایران محافظت کند:« ما می‌توانیم موشک ابومهدی را از اعماق کشور شلیک کنیم. این موشک دارای یک جستجوگر دوگانه است و عملکرد موفقی مقابل جنگ افزارهای الکترونیکی دشمن خواهدداشت.»

ترکیب این قابلیت‌ها با پتانسیل جلوگیری از تشخیص رادار و پرواز در ارتفاعات کم تا ۶۲۰ مایل ، باعث شده تا این موشک بر سر اهداف خود مانند "شبح" ظاهر می‌شود.

این ویژگی فوق العاده دلیل گزارش از سر ترس «فاکس نیوز» درباره موشک «شبح» ایرانی!/ عکس

کارشناس نظامی فاکس نیوز این سؤال را مطرح کرد که چگونه ایران توانسته در شرایطی که تحت تحریم‌های سخت غربی است، این توانایی‌ها را توسعه دهد. او دراین رابطه گفت:« ایران به جدیدترین فناوری‌های پیشرفته علاقه‌مند است، از استفاده از منابع اضافه شده در قابلیت‌های سایبری خود در دهه گذشته گرفته تا استفاده از هوش مصنوعی در مسائل مختلف. »

البته همزمان در اسرائیل هم ترس زیادی به دلیل رونمایی از ابومهدی ایجاد شده است. موشکی که اهداف شناور را از خشکی منهدم می کند. فاکس نیوز در بخش هایی دیگر از گزارش خود از دولت آمریکا خواسته دسترسی ایران به تکنولوژی های روز را با تحریم های جدید محدود کند تا شاید مانع از پیشرفت توانمندی های نظامی ایران شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید