این سلاح روسی تهدید جدی برای ارتش اوکراین است

کدخبر: ۵۸۸۹۸۴
موشک‌هایی که از بالگردهای "کا ـ ۵۲ ام" (Ka-۵۲M) استفاده می‌شوند، تهدیدی جدی برای نیروهای مسلح اوکراین هستند.
این سلاح روسی تهدید جدی برای ارتش اوکراین است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، اسپوتنیک نوشت: بر اساس مقاله مجله فوربس، موشک‌های "محصول ۳۰۵" (Izdeliye ۳۰۵) روسیه، از جمله موشک‌هایی که از بالگردهای "کا ـ ۵۲ ام" (Ka-۵۲M) استفاده می‌شوند، تهدیدی جدی برای نیروهای مسلح اوکراین هستند.

این مجله آمریکایی اشاره می کند، موشک جدید بسیار کارآمد قادر است دشمن را از فاصله دور مورد اصابت قرار دهد. از جمله از هلیکوپتر مدرن "کا ـ ۵۲ ام" که بر اساس تجربه رزمی در سوریه ساخته شده ، استفاده می شود.

گزارش اخیر وزارت دفاع بریتانیا اشاره می کند که یکی از پیشرفت های کلیدی بالگرد کا-۵۲، ادغام آن با موشک جدید است. مجله فوربس با اشاره به محتوای این سند خاطرنشان می کند: "این یک موشک هدایت شونده با برد حدود ۱۵ کیلومتر است. خدمه کا-۵۲ به سرعت یاد گرفتند که چگونه به طور مؤثر از توانایی پرتاب این سلاح ها از خارج از دسترس پدافند هوایی اوکراین استفاده کنند."

این سلاح، همانطور که نویسنده مقاله اشاره می کند، یک پیشرفت جدی در توانایی های رزمی ارتش روسیه است. بالگردهایی مانند کا-۵۲ مجهز به موشک های هدایت شونده ضد زره ویخر و آتاکا با هدایت لیزری با برد حدود ۱۰ و ۶ کیلومتر هستند.

در این مقاله آمده است: " موشک "محصول ۳۰۵" در کلاس متفاوتی قرار دارد." این موشک نه تنها از هدایت لیزری، بلکه ترکیبی از تصویرگر حرارتی و ناوبری ماهواره ای استفاده می کند. برای حملات دوربرد، اپراتور می تواند موشک را در مختصاتی خارج از خط دید پرتاب کند و سپس از تصویرگر حرارتی موشک برای تعیین موقعیت هدف استفاده کند.

به گفته این نشریه، مفهوم هلیکوپترهای تهاجمی ضد تانک در ابتدا در ناتو توسعه داده شد، تحرک و توانایی حمله از فواصل طولانی آنها را به سلاحی ایده آل برای دفع هجوم خودروهای زرهی دشمن تبدیل کرد. نویسنده خلاصه می کند: "و اکنون در اوکراین، به نظر می رسد این مفهوم با موفقیت کار می کند.

موشک ۳۰۵ که با نام "محصول ۳۰۵" نیز شناخته می شود، برای اولین بار در نمایشگاه Army-۲۰۲۱ ارائه شد. این محصول توسط شرکت روسی Kolomna KBM توسعه یافته است. این مهمات برای انهدام اهداف ثابت و متحرک منفرد و گروهی در هر زمان از روز طراحی شده است. این موشک دارای سرجنگی با قابلیت انفجار شدید به وزن ۲۵ کیلوگرم است و دقت بالایی در اصابت به اهداف با انحراف از خط هدف حداکثر دو متر در حداکثر برد تا ۱۴.۵ کیلومتر فراهم می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید