تحریم رسمی نشست قاهره ازسوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین

کدخبر: ۵۸۹۰۲۰
اقتصادنیوز: جنبش جهاد اسلامی فلسطین رسما اعلام کرد در نشست قاهره شرکت نخواهد کرد.
تحریم رسمی نشست قاهره ازسوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «محمد الهندی» جانشین دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز اعلام کرد، جنبش جهاد اسلامی به دلیل ادامه بازداشت‌های سیاسی توسط سرویس‌های اطلاعاتی تشکیلات خودگردان در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در قاهره (این نشست در شهر العلمین مصر برگزار می‌شود) شرکت نخواهد کرد.

الهندی همچنین در گفتگویی با شبکه فلسطین الیوم خاطر نشان کرد، برخی از گروه‌های عضو سازمان آزادیبخش فلسطین هم نشست قاهره را تحریم کرده‌اند.

درخواست دولت ترکیه از پناهندگان سوری ساکن این کشور

وی افزود، برخی از بازداشت شدگان در زندان‌های تشکیلات خودگردان در حالی که حکم آزادی آنها هم صادر شده، اما از سوی تشکیلات آزاد نمی‌شوند.

 جانشین دبیرکل جهاد اسلامی ادامه داد دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان با توجه به رفتار خود چگونه می‌توانند ملت فلسطین را متقاعد کنند که آنها علیه مقاومت فعالیت نمی‌کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه راه وحدت فلسطین با خون مجاهدین هموار شده، تاکید کرد از هر تصمیمی در نشست قاهره که به تقویت مقاومت کمک کند، حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است نشست قاهره فردا یکشنبه با حضور شماری از دبیران کل گروه‌های فلسطینی در شهر العلمین برگزار خواهد شد.

واصل ابو یوسف عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در این باره به رسانه‌های نزدیک به سازمان گفت: دیدارهای دو جانبه و چند جانبه‌ای هم در حاشیه این نشست برگزار می‌شود.

وی افزود: این نشست بنا به درخواست محمود عباس از مسئولین مصری و در زمان تجاوز اسرائیل به شهر جنین با قاهره هماهنگ شده و قرار است مسائل مختلفی از جمله نحوه وحدت بخشیدن به صفوف فلسطینیان و دوری جستن از تفرقه و چند دستگی برای رسدین به وحدت فلسطینی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مسئولین سازمان آزادیبخش فلسطین پیش بینی کردند رهبران 14 گروه فلسطینی در این نشست حضور پیدا کنند.

گفتنی است جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم در بیانیه‌ای که امروز شنبه منتشر شد، دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان را به تعقیب و بازداشت شماری از فعالان مقاومت از جمله اعضای این جنبش متهم کرد.

در این بیانیه تاکید شده است، تشکیلات خودگردان در ادامه رویکردش در تقدیم خدمات رایگان به اشغالگران صهیونیست شماری از اعضای جنبش دموکراتیک برای آزادی فلسطین را که سابقه زندانی شدن در زندان‌های رژیم صهیونیستی دارند را در زندان‌های خود بازداشت کرده است.

این گروه فلسطین تاکید کرد: موج بازداشت‌ها با امیدواری‌هایی که به نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی وجود دارد، در تناقض قرار گرفته و نمی‌تواند زمینه ساز آماده سازی برای وحدت ملی و ایجاد زیر ساخت راهبرد مبارزات ملی باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید