دیدار و گفتگوی «السودانی» با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

کدخبر: ۵۸۹۴۵۹
اقتصادنیوز: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار کرد.
دیدار و گفتگوی «السودانی» با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد شیاع السودانی و جاسم محمد البدیوی در این دیدار که روز دوشنبه در بغداد برگزار شد، درباره افق های همکاری های مشترک در همه زمینه ها به ویژه در زمینه هماهنگی های امنیتی، مبارزه با مواد مخدر، زمینه های فرهنگی، دانشگاهی و فنی تبادل نظر کردند.

رسانه‌های عراقی گزارش داد، السودانی در این دیدار بر خواست عراق مبنی بر همکاری جدی با کشورهای دوست و برادر در منطقه و ملت های آنها و تلاش دولت عراق بر برقراری ارتباط با کشورهای منطقه و خارج از آن متناسب با نیازهای مقطع کنونی بر هم افزایی تلاش ها برای مقابله با چالش ها و بحران های مختلف تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت ادامه هماهنگی با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و دیگر کشورها به منظور بازگرداندن اموال غارت شده عراق و استرداد افراد تحت پیگرد در پرونده های فساد تاکید کرد.

السودانی به کنفرانس ۲۰۲۳ بغداد با موضوع همکاری های اقتصادی و ثبات منطقه ای اشاره کرد که دارای اهمیت زیادی است و بر تقویت همکاری های اقتصادی میان کشورهای منطقه و جهان تمرکز خواهد کرد.

البدیوی نیز ابراز خرسندی کشورهای منطقه از سیاست های دولت عراق و تلاش بغداد برای افزایش امنیت منطقه را به السودانی ابلاغ و اعلام کرد که این سیاست ها به ثبات منطقه و شکوفایی آن منجر خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید