وعده دولت عراق برای کمک به زائران ایرانی در اربعین

کدخبر: ۵۸۹۴۸۵
اقتصادنیوز: وزیر کشور عراق اعلام کرد که از تمام ظرفیت بخش خصوصی، دولتی، نیروهای نظامی و بسیج مردمی برای جابجایی زائران اربعین حسینی از مرزهای ایران به کربلای معلی و عتبات عالیات استفاده می‌کنند.
وعده دولت عراق برای کمک به زائران ایرانی در اربعین

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایرنا، عبدالامیر الشمری دوشنبه شب در کنفرانس خبری با وزیر کشور ایران در محل سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: چهار رام قطار از بصره عراق در ایام اربعین برای جابجایی زائران به نزدیکترین شهر به کربلای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امروز در بازدید با وزیر کشور ایران و مسوولان امنیتی و سیاسی به توافقات خوبی دست یافتیم و در این بازدیدها با حضور چهار استاندار مرزی عراق با ایران مسایل امنیتی، حمل و نقل، خدمات رسانی به زائران مورد بررسی قرار گرفت.

الشمری افزود: با دستور نخست وزیر عراق خدمات شایسته در ایام اربعین در اختیار زائران قرار خواهد گرفت و این خدمات تا پایان ماه صفر در عراق ادامه خواهد داشت.

وزیر کشور عراق گفت: همه امکانات و پیش بینی لازم برای ورود آسان زائران ایرانی به خاک عراق پیش‌بینی شده است.

وی افزود:برای تسهیل در امر جابجایی زائران ایرانی اتوبوس‌های ایرانی می‌توانند در شلمچه تا پایانه مسافربری بصره عراق زائران را منتقل کنند.

بر اساس گفته مسئولان قرار است پنج هزار و ۵۰۰ متر سایبان در مسیر عبور زائران اربعین حسینی در شلمچه نصب شود.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

براساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری روز اربعین حسینی است.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید