درخواست رسمی «بولیوی» برای پیوستن به گروه بریکس

کدخبر: ۵۸۹۸۷۷
اقتصادنیوز: بولیوی رسما درخواست پیوستن به بریکس را تحویل وزارت امور خارجه روسیه داد.
درخواست رسمی «بولیوی» برای پیوستن به گروه بریکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سفارت بولیوی در روسیه روز چهارشنبه درخواست پیوستن این کشور به گروه بریکس را به مقامات روس تحویل داد. 

اسپوتنیک گزارش داد، «ماریا لوئیس راموس» سفیر بولویوی در مسکو اعلام کرد که سفارت این کشور درخواستی مبنی بر تمایل این کشور برای پیوستن به بریکس را به مقامات وزارت امور خارجه روسیه تحویل داده است. 

ادعای های جدید روسیه درباره خسارت‌های حمله به اوکراین

وی افزود که این کشور پیشتر تمایل خود را برای پیوستن به بریکس به دیگر کشورهای اعلام کرده است و دعوت از رئیس جمهور بولیوی برای حضور در این نشست نیز بر همین اساس است. 

چند روز پیش نیز بلاروس به طور رسمی درخواست خود برای پیوستن به بریکس را ارائه داد. وزارت خارجه بلاروس در همین باره اعلام کرده است: «این تصمیم یک گام کاملا منطقی در زمینه گسترش همکاری در قالب‌های چندجانبه با شرکای سنتی و کشورهای دوست بود».

دولت بلاروس، به‌عنوان متحد نزدیک روسیه که خودش نیز توسط غرب به بهانه‌های حقوق‌بشری و اجازه دادن به روسیه برای استفاده نظامی از خاک این کشور تحت تحریم قرار گرفته، می‌گوید که همزمان با آنها، ۲۵ کشور نیز تاکنون برای پیوستن به گروه بریکس درخواست داده‌اند.

کشورهای برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی به‌عنوان چهار عضو بریکس، همگی از پیوستن به تحریم‌های اقتصادی غرب علیه روسیه به بهانه جنگ اوکراین، خودداری کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید