اظهارات امیرعبداللهیان در جمع فعالین اقتصادی ایران و پاکستان

کدخبر: ۵۹۰۱۶۰
اقتصادنیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، اتاق‌های بازرگانی ایران و کراچی را در توسعه اقتصاد و تجارت ایران و پاکستان اثرگذار دانست
اظهارات امیرعبداللهیان در جمع فعالین اقتصادی ایران و پاکستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان که به پاکستان سفر کرده است، بعدازظهر جمعه در جمع تجار و فعالین اقتصادی دو کشور با محور فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری میان ایران و پاکستان سخنرانی کرد.

همچنین سند همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی کراچی در حضور وزیر امور خارجه کشورمان و مقامات ایالتی سند پاکستان به امضا رسید.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کراچی به عنوان مرکز اقتصادی پاکستان سهم و نقش مهمی را در همکاری‌های اقتصادی می‌تواند ایفا کند.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: در جمع مقامات سیاسی و اقتصادی منطقه به اضافه تجار و بازرگانان و نمایندگان بخش‌های اقتصادی و بازرگانی دو کشور در خصوص چگونگی راه‌های ارتقای همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایده‌های مختلفی طرح و بررسی شد.

وی با اشاره به سندی که میان اتاق بازرگانی ایران و کراچی به عنوان بزرگترین و فعال‌ترین اتاق‌ها در کشورهای خود به امضا رسید، خاطرنشان کرد: همکارانم در سفارتخانه و سرکنسولگری‌های مختلف برای ارتباط قوی‌تر اتاق‌های بازرگانی استان‌های دیگر جمهوری اسلامی ایران با پاکستان در تلاش هستند که البته از گذشته هم همکاری‌هایی وجود داشته است. بنابراین امیدوارم در پی رایزنی‌های امروز این روابط نیرومندتر شود.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان از زمان آغاز دولت سیزدهم تاکنون دو بار در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همسایه شرقی پاکستان سفر کرده است.

وی اواخر آذرماه ۱۴۰۰ برای شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان و دیدار با مقام‌های پاکستانی به اسلام‌آباد سفر کرده بود.

در این سفر نیز وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نخست‌وزیر، رئیس مجلس و فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید