بازداشت دو افسر چینی تبار نیروی دریایی آمریکا به اتهام جاسوسی

مرحله جدید جنگ اطلاعاتی اژدهای زرد ویانکی‌ها!

کدخبر: ۵۹۰۱۶۷
به گزارش اقتصادنیوز مقامات آمریکایی روز پنج‌شنبه اعلام کردند که دو افسر نیروی دریایی آمریکا به اتهام انتقال اطلاعات حساس امنیت ملی به چین بازداشت شدند.
مرحله جدید جنگ اطلاعاتی اژدهای زرد ویانکی‌ها!

به گزارش اقتصادنیوز به نوشته نیویورک تایمز، ون‌هنگ ژائو، ۲۶ ساله و دارای درجه مهناوی در نیروی دریایی ایالات متحده متهم است که در ازای ۱۵ هزار دلار، عکس‌ها و ویدیوهایی را از اطلاعات حساس ارتش این کشور در اختیار چین قرار داده است. 

 

اکوایران در ادامه نوشت: جین‌چائو وی، ملوان ۲۲ ساله نیروی دریایی ایالات متحده نیز متهم است که در ازای هزاران دلار پول، اطلاعات دفاع ملی آمریکا را در اختیار چین قرار داده است. 

مت اولسن، دستیار دادستان کل ایالات متحده اعلام کرد که «به سبب اقدامات این آقایان، اطلاعات حساس نظامی به دست جمهوری خلق چین رسیده است».

ون‌هنگ ژائو متهم است که برنامه تمرینات نظامی ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوس آرام، نمودارهای الکتریکی و نقشه‌های یک سیستم راداری در پایگاه نظامی ایالات متحده در اوکیناوا، ژاپن و جزئیات امنیتی تاسیسات دریایی ایالات متحده در ونتورا و جزیره سن کلمنته در نزدیکی لس‌آنجلس را در اختیار رابط چینی خود قرار داده است. 

جین‌چائو وی نیز متهم است که اطلاعاتی درباره ناو یواس‌اس اسکس (کشتی تهاجمی آبی‌-خاکی که در آن خدمت می کرد) همچنین سایر کشتی‌های جنگی آمریکایی و نیز اطلاعات ده‌ها کتابچه راهنمای فنی در مورد تسلیحات موجود در ناو اسکس و عملیات آن را فاش کرده است. 

چگونگی تماس این دو با مقامات چینی هنوز مشخص نیست.

مقامات آمریکایی روز پنج‌شنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی، کارزار جاسوسی چین را محکوم کردند.

استیسی موی، مامور ویژه اف‌بی‌آی گفت: «چین چندین نسل است که به بزرگترین تهدید برای آمریکا بدل شده است. پکن هیچ‌گاه ایده حمله به آمریکا را از طریق نقشه راهبردی خود برای تبدیل شدن به تنها ابرقدرت جهان، رها نمی‌کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید