واکنش «تحریک انصاف» به حکم دادگاه علیه عمران خان

کدخبر: ۵۹۰۳۷۸
اقتصادنیوز: معاون رئیس حزب «تحریک انصاف» امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: بازداشت «عمران خان» سیاسی است.
واکنش «تحریک انصاف» به حکم دادگاه علیه عمران خان

به گزارش اقتصانیوز به نقل از مهر، «شاه محمود قریشی» معاون رئیس حزب «تحریک انصاف» امروز شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «جیو»، حکم دادگاه علیه عمران خان و بازداشت رهبر این حزب- نخست وزیر سابق پاکستان- را با انگیزه سیاسی توصیف کرد.

اسپوتنیک گزارش داد، معاون رئیس حزب «تحریک انصاف» در این خصوص ادامه داد: من حکم دادگاه را رد می کنم و معتقدم که این یک تصمیم با انگیزه سیاسی و از پیش تعیین شده است که از قبل نیز انتظار می رفت.

شاه محمود قریشی در ادامه افزود که حزب از حق خود برای اعتراض به این تصمیم استفاده خواهد کرد.

قریشی خاطرنشان کرد: ما از عمران خان با تمام ابزارهای قانونی محافظت خواهیم کرد. کمیته اصلی حزب پس از این نشست، روند اقدامات آتی خود را منتشر خواهد کرد.

رسانه‌های پاکستانی ساعاتی پیش اعلام کردند که عمران‌خان نخست‌وزیر سابق این کشور بازداشت و برای گذراندن حکم ۳ سال حبس راهی زندان شده است.

شبکه المیادین هم اعلام کرد که پیامی تصویری از عمران خان در فضای مجازی منتشر شده که از هوادارانش خواسته که ساکت ننشینند.

المیادین به نقل از رسانه‌های پاکستانی افزود که بازداشت عمران‌خان در مکانی نامعلوم صورت گرفته و با هواپیما به اسلام‌آباد منتقل شده است.

عمران خان در این پیام تاکید کرد: تا این پیام به دست شما برسد من در زندان خواهم بود، شما درخانه های خود نمانید و ساکت نباشید. به خیابان‌ ها بیایید و تظاهرات کنید چون این مبارزه من برای شخص خود نکردم بلکه برای آینده شما و آینده فرزندانتان این مبارزه را پیش بردم؛ مبارزه با ظالمان و ستمگران. اگر شما برای حق خود نجنگید زندگی غلامانه خواهید داشت و زندگی برده‌وار هیچ ارزشی ندارد.

هم‌زمان با اعلام خبر بازداشت عمران‌خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان و قطع سراسری اینترنت در این کشور، رسانه‌های پاکستانی با انتشار تصاویری اعلام کردند که هواداران عمران‌خان در اعتراض به بازداشت او به خیابان‌های اسلام‌آباد، پیشاور و دیگر شهرها آمدند.

کد خبر 5854426

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید