چرا چینی ها کیسینجر100ساله را تحویل گرفتند؟

کدخبر: ۵۹۰۶۴۹
اقتصادنیوز:کی‌سینجر که صد سالگی را پشت سر گذاشته در ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۳ (۲۹ر۴ر۱۴۰۲) با شی رئیس جمهوری چین در همان سالنی که پیش از ۵۰ سال پیش به همراه نیکسون، رئیس جمهوری وقت آمریکا، با مائوبه رهبر وقت چین ملاقات کرده بود، دیدار کرد.
چرا چینی ها کیسینجر100ساله را تحویل گرفتند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اطلاعات چینی‌ها به معنای واقعی کلمه بر فرش قرمز برای کی‌سینجر پهن کردند و دوستی طولانی مدت او را مورد ستایش قرار دادند. جالب است ماه به سال جاری (اردیبهشت ماه) سفیر چین در آمریکا، برای تبریک صدمین سال تولد کی‌سینجر، از واشنگتن به اقامتگاه او در کانکتیکت در اطراف نیویورک رفت.

در این سفر هم، علاوه بر ملاقات با رهبر چین، کی‌سینجر با وزیر خارجه و وزیر دفاع چین که در کنفرانس امنیتی شاگرلی سنگاپور حاضر به دیدار با وزیر خارجه آمریکا نشد ملاقات کرد.

نگرش و منش دیپلماتیک کی‌سینجر که سخت مورد پذیرش مقامات چینی است، لزوم مدیریت روابط چین و آمریکا و پرهیز از افتادن در دام برخورد نظامی می‌باشد. استقبال گرم از کی‌سینجر که در واقع هر چند سمت دولتی ندارد، بخشی جدا نشدنی از نظام آمریکا می‌باشد نشان می‌دهد که هیات حاکمه چین، نه فقط در پی تنش و افزایش تنش با آمریکا نیست، بلکه برعکس در پی بهبود سازی رابطه‌ای است که برای چین حائز اهمیت است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید