اختلاف آیت الله جنتی و یزدی در شورای نگهبان به روایت هاشمی رفسنجانی

کدخبر: ۵۹۰۶۷۱
در بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی آمده است: به آقای یزدی و آقای جنتی گفته شد، در شورای نگهبان دست از اختلافات‌شان بردارند؛ صورت خوبی ندارد.
اختلاف آیت الله جنتی و یزدی در شورای نگهبان به روایت هاشمی رفسنجانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات پانزده مرداد ١٣٧٩ او آمده است:

مجمع [تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. سیاست‌ کلی کوتاه‌کردن مراحل دادرسی و کم‌کردن موانع قطعیت قضا را تصویب‌کردیم.

آقای خاتمی [رئیس‌جمهور]، در این جلسه، برای جبران اظهاراتی که در مورد اشکالات رسیدگی به پرونده قتل‌های زنجیره‌ای شده بود، صحبت کوتاهی کرد. بعضی‌ها آماده شده بودند که اگر اظهارات ایشان نامناسب باشد، مقابله کنند که چنین نشد.

رهبری هم امروز صبح از طریق دفترشان به من پیغام داده بودند که بگویم، «ایشان در تحرک بخشیدن به رسیدگی مؤثر بودند و در جریان کارها، گزارش‌ها را از طریق آقای خاتمی می‌گرفتند و دخالتی در امور پیگیری‌ها نداشته‌اند» و من گفتم.

آقای [مهدی] کروبی [رئیس مجلس] گفت، امروز عصر فراکسیون‌های مجلس جلسه دارند که در مورد طرح اصلاح قانون مطبوعات، مذاکره کنند. مایل است، وضعی بشود که احتیاجی به طرح پیام رهبری در مخالفت با طرح پیش نیاید.

ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی، [محمد] یزدی، [احمد] جنتی، [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی] و [محمدعلی] موحدی‌کرمانی، میهمانم بودند.

از خطبه‌های جمعه من قدردانی کردند و نظر دادند که ریاست‌جمهوری آقای [سیدمحمد] خاتمی، به نفع نظام اسلامی نبوده و مصحلت نیست که تجدید شود، ولی طرح مشخصی برای جلوگیری ندارند و هنوز نظر رهبری را هم نمی‌دانند.

به آقای یزدی و آقای جنتی گفته شد، در شورای نگهبان دست از اختلافات‌شان بردارند؛ صورت خوبی ندارد.

شب در مجمع [تشخیص مصلحت نظام] ماندم. مطبوعات چپ، تأکید زیادی بر تصویب طرح مطبوعات دارند و رسانه‌های بیگانه هم آنها را تشویق می‌کنند.

آقای [حسن] یوسفی‌اشکوری، امروز از سفر اروپا برگشت. بعد از کنفرانس برلین نیامده بود. حکم بازداشت دارد؛ دادگاه ویژه روحانیت، پس از چند ساعت، او را بازداشت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید