پیام توییتری «بورل» درباره روابط اتحادیه‌ اروپا با چین

کدخبر: ۵۹۰۷۸۵
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد: بروکسل و پکن خواستار تقویت روابط فیمابین هستند.
پیام توییتری «بورل» درباره روابط اتحادیه‌ اروپا با چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در پیامی توییتری از تماس تلفنی با «وانگ یی» وزیر امور خارجه جدید چین خبر داد.

در پیام توییتری مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط آمده است: تماس خوبی با وانگ یی پس از انتصاب مجدد وی به عنوان وزیر خارجه داشتم.

درخواست فوری امارات و کشورهای غربی از ایران

«جوزف بورل» در این باره ادامه داد: هر دو ما خواستار تقویت روابط میان اتحادیه اروپا و چین هستیم. ما درباره گفتگوهای راهبردی پیش رو در پکن و تدارکات برای نشست سران اتحادیه اروپا- چین صحبت کردیم.

وی در این باره اضافه کرد: ما درباره نیجر و نیز نشست جده درباره اوکراین هم تبادل نظر کردیم.

در ارتباط با نیجر، نیروهای گارد ریاست جمهوری این کشور چهارشنبه (۴ مرداد ۲۶ ژوئیه) محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار داده و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

کودتاچیان نیجر روز جمعه (۶ مرداد ۲۸ ژوئیه)، ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

نیجر با ۱.۳ میلیون کیلومترمربع مساحت، پهناورترین کشور در منطقه غرب آفریقاست و اکثریت جمعیت ۲۴ میلیون نفری آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

نیجر هر چند یکی از فقیرترین کشورهای جهان است اما از بزرگ‌ترین ذخایر اورانیوم نیز برخوردار است. این کشور تا سال ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود و در این سال استقلال خود را از این کشور اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید