حمله از کره شمالی به روسیه/ بزرگترین مرکز طراحی موشک روسیه هک شد!

کدخبر: ۵۹۰۸۴۳
گروهی از هکرهای کره شمالی سال گذشته به مدت پنج ماه مخفیانه به شبکه‌های داخلی یکی از بزرگترین شرکت‌های مهندسی طراحی موشک‌های روسیه حمله کردند.
حمله از کره شمالی به روسیه/ بزرگترین مرکز طراحی موشک روسیه هک شد!

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از رویترز، محققان امنیت سایبری شرکت آمریکایی «سِنتینل وان» به تازگی در گزارشی مدعی شدند که هکرهای کره شمالی شبکه‌های داخلی یکی از شرکت‌های مهندسی طراحی موشکی و نظامی روسیه را هک کرده‌اند.

بر اساس گزارش ادعایی این محققان امنیت سایبری، یک گروه نخبه از هکرهای کره شمالی سال گذشته حداقل به مدت پنج ماه به طور مخفیانه به شبکه‌های رایانه‌ای یک توسعه دهنده اصلی موشک روسی نفوذ کرده‌اند.

این محققان امنیت سایبری شرکت آمریکایی «سِنتینل وان» در این گزارش ادعایی، تیم‌های جاسوسی سایبری مرتبط با دولت کره شمالی را اسکار کرافت و لازاروس نامیدند و مدعی شدندکه آنها مخفیانه به سیستم‌های یک شرکت طراحی موشک مستقر در شهری کوچک در حومه مسکو نفوذ کرده‌اند.

به گفته کارشناسان موشکی، شرکت مورد هدف که معمولاً با نام «ان‌پی‌او مَش» شناخته می‌شود، به عنوان یک توسعه دهنده پیشگام در زمینه موشک‌های مافوق صوت، فناوری‌های ماهواره‌ای و نسل جدید تسلیحات بالستیک عمل کرده است، سه حوزه مورد علاقه کره شمالی از زمان آغاز ماموریت خود برای ایجاد یک موشک بالستیک بین قاره‌ای (ICBM) که قادر به حمله به سرزمین اصلی ایالات متحده است.

بنا بر اعلام این محققان امنیت سایبری، نفوذ تقریباً در اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز شده و تا ماه مه ‌۲۰۲۲ ادامه یافته است.

ان‌پی‌او مَش در طول جنگ سرد به عنوان یک سازنده برتر ماهواره برای برنامه فضایی روسیه و به عنوان ارائه دهنده موشک‌های کروز به شهرت رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید