دوئل زودهنگام معاون بایدن با دیسانتیس

کدخبر: ۵۹۰۸۵۲
اقتصادنیوز: معاون جو بایدن در هفته‌‌‌های اخیر به مدت کوتاهی به فلوریدا رفت و با فرماندار محافظه‌کار ایالت، ران دیسانتیس، بر سر نحوه تدریس موضوع برده‌‌‌داری در مدارس برخورد کرد.
دوئل زودهنگام معاون بایدن با دیسانتیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، در هفته‌‌‌های اخیر، کامالا هریس، معاون رئیس‌‌‌جمهور، به مدت کوتاهی به فلوریدا رفت. او با فرماندار محافظه‌کار ایالت، ران دیسانتیس، بر سر نحوه تدریس موضوع برده‌‌‌داری در مدارس دعوا کرد. او سپس به آیووا پرواز کرد تا از حقوق سقط جنین دفاع کند؛ در حالی که ۱۳ نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواه در چند مایلی وی مشغول به صرف شام بودند.

سایه‌ ترسناکی که بزرگ‌ترین جنایت آمریکا بر جای گذاشت + عکس

روزنامه نیویورک‌‌‌تایمز گزارش داد، اگرچه سخنان او متوجه جمهوری‌خواهان بود، اما پیام او متوجه همه کسانی می‌‌‌شد که به وی شک و تردید دارند.

هریس که زمانی یک ستاره در حال ظهور به عنوان یک سناتور در کالیفرنیا بود، در سال‌های اخیر تحت انتقاد شدید از عملکردش در نقش معاون ریاست جمهوری قرار گرفته است.

او در این سال‌ها با تکالیف دشواری همچون ریشه‌‌‌های مهاجرت غیرقانونی و محفاظت اساسی از حقوق آرای مردمی دست و پنجه نرم کرده است. نگرانی‌ها در مورد آینده او زمانی گسترش یافت که دموکرات‌‌‌ها به این فکر افتادند که آیا او یک فرد با صلاحیت در این پست هست یا خیر؟

تحرکات اخیر کامالا هریس آخرین تلاش او برای خاموش کردن این نگرانی‌ها و بازپس‌‌‌گیری حرکتی است که او را به سمت جوزف آر.بایدن جونیور به عنوان نامزد ورود به کاخ سفید در سال ۲۰۲۰ سوق داد. سدریک ریچموند، مشاور ارشد کمیته ملی دموکرات، گفت: «خوب است که او را از سایه بیرون بیاوریم.»

سدریک ریچموند اضافه کرد: «تصمیم معاون رئیس‌‌‌جمهور برای مقابله با حزب جمهوری‌خواه - قاطعانه و در زمان درست - یک استراتژی عالی برای کارزار ۲۰۲۴ است.»

این امر همچنین جو بایدن، رئیس‌‌‌جمهوری آمریکا را در رقابت‌‌‌ها در اوج نگه می‌دارد. ریچموند گفت: «او همچنان غرب را علیه تجاوز روسیه متحد و با مشکلات اقتصادی و تورم مقابله می‌کند. او می‌تواند دستاوردها را برجسته و با افرادی مانند دیسانتیس مقابله کند.» در مصاحبه‌‌‌ها، دستیاران و مشاوران اذعان می‌کنند که کامالا هریس تحت‌تاثیر سال‌ها انتقاد قرار گرفته است. او اغلب به صورت تدافعی و محافظه‌‌‌کارانه به رویدادها نزدیک شده است؛ به جای اینکه به دنبال فرصت‌‌‌هایی برای حمله باشد، روی اشتباه نکردن تمرکز کرده است. اما اکنون، کامالا هریس از آنچه او به‌‌‌عنوان افزایش افراط‌‌‌گرایی در حزب جمهوری‌خواه یاد می‌کند، حضور خود را پررنگ‌‌‌تر کرده است.

کشمکش با دیسانتیس که در کارزار انتخاباتی برای نامزدی جمهوری‌خواهان تلاش می‌کند، به نقش زنی اشاره می‌کند که به‌‌‌عنوان یک نیروی واکنش سریع وارد عمل شده است.

یک مقام کاخ سفید گفت: هنگامی که فلوریدا ماه گذشته اصلاحات اساسی در استانداردهای خود برای آموزش تاریخ سیاه‌پوستان تصویب کرد، کامالا هریس به‌سرعت خود را به جکسون‌ویل رساند. این تغییرات اما به‌‌‌شدت کامالا هریس را عصبانی کرد. او در عرض ۲۴ ساعت خود را به آنجا رساند و در یک محله تاریخی سیاه‌پوستان در مورد «رهبران افراطی» که می‌‌‌خواهند تاریخ را پاکسازی کنند، صحبت کرد.

هریس گفت: «چگونه کسی می‌تواند بگوید در میان این همه جنایات رخ داده در طول تاریخ، اقدامات انسانی صورت گرفته است؟» سخنان هریس موجب شد تا جمعیت ایستاده وی را تشویق کنند. ظاهر او اما نظر دیسانتیس را جلب کرد. او هفته گذشته نامه‌ای سرگشاده نوشت.

دیسانتیس او را به تلاش برای کسب امتیازات سیاسی متهم کرد و از او برای بحث در مورد استانداردهای جدید دعوت کرد. کامالا هریس که برای دومین سفر خود در کمتر از دو هفته به فلوریدا بازگشت، سریعا به این نامه سرگشاده پاسخ داد. او گفت: «خب، من اینجا در فلوریدا هستم و به شما خواهم گفت هیچ میزگردی، هیچ سخنرانی و هیچ دعوتی وجود ندارد که ما آن را نپذیریم تا یک واقعیت غیرقابل انکار را به بحث بگذاریم: هیچ ویژگی رستگاری در بردگی وجود نداشت.» کریستن آلن، معاون سخنگوی رئیس‌‌‌جمهوری، گفت: «هریس به چالش با رهبران افراطی ادامه خواهد داد، زیرا آنها تلاش می‌کنند کشور ما را با ممنوعیت کتاب، تاریخ تجدیدنظر‌طلبانه و موانعی که مشارکت آمریکایی‌‌‌ها در دموکراسی ما را دشوارتر می‌کند، به عقب بکشند.» با وجود نقش عمومی بیشتر کامالا هریس، میزان محبوبیت هریس به‌‌‌شدت پایین مانده است.

طبق نظرسنجی «۵۳۸»، حدود ۵۲‌درصد از آمریکایی‌‌‌ها دیدگاه منفی نسبت به او دارند، در حالی که ۴۰‌درصد دیدگاه مثبتی دارند. بایدن همچنین با محبوبیت پایین دائما مشکل داشته است. اما هریس به بخش‌‌‌هایی از رای‌‌‌دهندگان متصل می‌شود که همیشه برای بایدن مناسب نیستند، از جمله زنان، گروه‌های اقلیت و رای‌‌‌دهندگان جوان. کامالا هریس در ۵۸سالگی، ده‌‌‌ها سال از رئیس‌جمهور ۸۰ ساله‌ای که در پایان دوره دوم ریاست جمهوری ۸۶ ساله می‌شود، جوان‌‌‌تر است. از آنجا که هریس در سراسر کشور طرفداران پر و پا قرصی دارد، برخی از متحدان دیرینه‌‌‌اش می‌‌‌گویند که او در حال نشان دادن آن نوع تحرکات جسورانه‌‌‌ای است که از اوایل دوران حرفه‌‌‌ای او به یاد دارند؛ دورانی که او به‌عنوان دادستان منطقه سان‌فرانسیسکو و دادستان کل کالیفرنیا فعالیت می‌‌‌کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید