نامه مهم 18 شهردار کشور به روسای سه قوه+جزئیات

کدخبر: ۵۹۰۹۹۰
اقتصادنیوز: شهرداران ۱۸ کلانشهر کشور با ارسال نامه‌ای به سران قوا خواستار جرم‌انگاری ساخت ‌و ساز غیرمجاز شدند.
نامه مهم 18 شهردار کشور به روسای سه قوه+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری شهر،  شهرداران ۱۸ کلانشهر کشور از جمله تهران، قم، تبریز، اصفهان و ... در نامه‌ای خطاب به سران قوا خواستار جرم‌انگاری ساخت ‌و ساز غیرمجاز و تعریف مسئولیت کیفری برای سازندگان این سازه‌ها شدند.

در این نامه آمده است:  ساخت و سازهای غیرمجاز در قوانین جزایی جرم انگاری نگردیده و هیچ ضمانت اجرایی مناسبی برای ارعاب سازندگان غیرمجاز، به منظور رعایت قانون وجود ندارد و متخلفین با سوءاستفاده از این خلا قانونی، ضمن ایجاد خطرهای جانی و مالی برای ساکنین این سازه ها،آسیب های جبران ناپذیری به زیست شهری نیز وارد می سازند.

همچنین با عنایت به اینکه اکثر این ساخت و سازها در مناطق محروم و کم برخوردار شهری اتفاق میفتد، این افراد با سوءاستفاده از ناآگاهی اقشار کم درآمد و محروم، اقدام به فروش غیر قانونی ساختمان ها و واحدهای غیرمجاز می نمایند و متأسفانه در اکثر موارد شهرداری ها امکان تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارند.

خبر مهم رئیسی درباره مذاکرات هسته ای /میز برجام را رها نکرده ایم

لذا مستدعی است، به منظور جلوگیری از این اقدامات فاجعه بار که به شکل وسیعی امنیت جانی و مالی افراد متعددی را تهدید می نماید، به صورت ویژه و با فوریت دستور فرمایید، موضوع شرح الذکر در قالب طرح یا لایحه در مجلس محترم شورای اسلامی مطرح شده و مورد رسیدگی واقع گردد و ساخت و سازهای غیرمجاز، واجد وصف کیفری تلقی شده و سازندگان و مرتکبین ساخت وسازهای غیرمجاز مجرم محسوب گردیده و نسبت به خطرات و آسیب های مالی و جانی آتی مسئولیت کیفری داشته باشند.

نامه مهم شهرداران ۱۸ کلانشهر کشور به سران قوا | ساخت و ساز غیرمجاز را جرم انگاری کنید

نامه مهم شهرداران ۱۸ کلانشهر کشور به سران قوا | ساخت و ساز غیرمجاز را جرم انگاری کنید

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید