دستور پوتین برای تولید پهپادهای انتحاری

کدخبر: ۵۹۱۰۸۴
اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین به رئیس یک شرکت دفاعی دولتی دستور داد تا تولید پهپادهای تهاجمی را افزایش دهد و این در حالیست که جنگ هواپیماهای بدون سرنشین در اوکراین افزایش یافته است.
دستور پوتین برای تولید پهپادهای انتحاری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در فیلمی که از این نشست منتشر شده، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به رئیس شرکت "روستک" که حدود ۹۰ درصد تجهیزات نظامی روسیه را تولید می‌کند، گفت که تعداد پهپادهای «کامیکازه» یا همان پهپادهای انتحاری را افزایش دهد.

پوتین گفت که روسیه به هواپیماهای بدون سرنشین کوب (Kub) و لنست (Lancet) بیشتری نیاز دارد که به مانعی در مسیر پیشروی نیروهای اوکراینی تبدیل شده‌اند و گفت که کارایی «بسیار موثر» این پهپادها ثابت شده است.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: باید درصد تولید جدیدترین سلاح‌ها را افزایش داد. تانک‌ها و سیستم‌های هواپیمای پروریو تی-۹۰.

رسانه دولتی روسیه ماه گذشته اعلام کرد که پهپاد لنست در حال تولید انبوه است و تلویزیون روسیا-۱ گزارش داد که تولید این نوع تجهیزات در ماه‌های آینده سه برابر خواهد شد.

افسران ارتش اوکراین این پهپادها را یکی از بزرگترین تهدیدات در میدان نبرد توصیف کرده‌اند چرا که ایجاد پدافند مقابل پهپادهای کامیکازه مسکو دشوار است.

این پهپادها برای فریفتن سیستم‌های دفاع هوایی سنتی، در ارتفاع پایین و آهسته پرواز می‌کنند و می‌توانند مستقیما توسط اپراتورهای روی زمین هدایت شوند. تحلیلگران می‌گویند که وزارت دفاع روسیه مشتاق به دست آوردن تعداد بیشتری از پهپادهای لنست است که هر کدام حدود ۲۸۰۰۰ پوند قیمت دارند. این به عنوان روشی کم هزینه برای جبران از دست رفتن تجهیزات گران‌تر و پیچیده‌تر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید