واکنش یک نماینده مجلس به موضوع افزایش قیمت بنزین

کدخبر: ۵۹۱۱۶۴
اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: تاکنون موضوع افزایش قیمت بنزین به هیچ عنوان مطرح و برای تغییر سهمیه های کنونی هنوز تصمیم گیری نشده است.
واکنش یک نماینده مجلس به موضوع افزایش قیمت بنزین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه انتشار اخباری مبنی بر اختصاص سهمیه بنزین به جای پلاک خودرو به کد ملی شهروندان را تکذیب کرد و گفت: در ماده 31 لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت عنوان کرده که یارانه های انرژی به صورت مساوی بین ایرانیان تقسیم شود، اما اشاره نکرده است که این امر به چه صورتی انجام شود و منظور از این تقسیم مساوی چه چیزی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بند مرتبط با این موضوع مراعی گذاشته شده به جلسات مشترک مجلس و دولت اشاره کرد و افزود: تاکنون دو جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه هیات رئیسه کمیسیون تلفیق و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس با رئیس جمهور، برخی از معاونان و وزرای ایشان برگزار کرده است و دو مسئله در این جلسات مورد بررسی و رایزنی قرار گرفت که یکی از آنها موضوع ارز بود که به طور مفصل درخصوص سیاست های ارزی و آثار آن در جلسه اول گفت وگو صورت گرفت و در جلسه دوم نیز درخصوص انرژی بحث و بررسی انجام شد.

درز اطلاعات مهم ایران به امارات/ پای وزیر سابق رئیسی در میان است؟

وی ادامه داد: به جهت تعدد نظرات مقرر شد طی روزهای آینده درخصوص موضوع انرژی از جمله صرفه جویی انرژی و حامل های انرژی تصمیم گیری شود. اما آنچه تا امروز مطابق جمع بندی نظرات کمیته های تخصصی و صحن کمیسیون تلفیق  موضوع افزایش قیمت بنزین به هیچ عنوان مطرح و برای تغییر سهمیه های کنونی هنوز تصمیم گیری نشده است، همچنین موضوع اختصاص یارانه بنزین به افراد، نظری است که سال ها طرح شده و تعدادی از نمایندگان نیز با آن موافقند، اما تاکنون کمیسیون تصمیمی در این خصوص نداشته است. بنده نیز بعید می دانم که در جمع بندی نهایی کمیسیون تلفیق برنامه مصوبه ای داشته باشد که یارانه بنزین را به افراد ارائه کنیم. تاکید می کنم که در این زمینه هیچ تصمیمی تاکنون گرفته نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید