بازپرس ویژه برای پرونده پسر بایدن تعیین شد

کدخبر: ۵۹۱۵۴۶
اقتصادنیوز: دادستان کل آمریکا یک بازرس ویژه را برای تحقیق در مورد معاملات مالی و تجاری پسر رئیس جمهور این کشور منصوب کرد.
بازپرس ویژه برای پرونده پسر بایدن تعیین شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «مریک گارلند» دادستان کل آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که دیوید وایس از دلاور را که قبلاً هانتر بایدن را مورد بازجویی قرار داده بود، به این سمت ارتقا یافته است.

شبکه اجتماعی ترامپ به داد بایدن رسید

وایس در این خصوص اعلام کرد که مذاکرات بر سر توافق با بایدن شکست خورده و محاکمه "در حال برنامه ریزی" است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که وایس مسئول "تحقیقات جاری" از پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همچنین رسیدگی به هر موضوع مربوطه دیگری خواهد بود.

دادستان ها می گویند اتهامات علیه هانتر بایدن در واشنگتن دی سی یا کالیفرنیا مطرح خواهد شد.

در متن یک شکایت نامه آمده است: "طرفین مذاکرات بیشتری انجام داده اند اما در بن بست قرار دارند. دولت اکنون معتقد است که این پرونده بدون محاکمه حل نخواهد شد."

گارلند گفت که از نظر وایس "تحقیقات به مرحله‌ای رسیده است که باید از سوی یک بازپرس ویژه دنبال شود و وی خواستار معرفی خود به عنوان بازپرس ویژه شده است."

به گزارش خبرنگار ایرنا،  هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا ۴ مرداد ماه  در دادگاهی در خصوص رسیدگی به اتهامات مربوط به عدم پرداخت مالیات اعلام بیگناهی کرد و این بدان معناست که مشکلات حقوقی بایدن جوان‌ همچنان متوجه کارزار انتخاباتی بایدن پدر (رئیس جمهور آمریکا) در انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا خواهد بود.

رقیب اصلی بایدن یعنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و متحدان جمهوری‌خواه وی در کنگره از این توافق انتقاد کرده و معتقد بودند این توافق به نفع پسر رئیس‌جمهور بوده و ناعادلانه است.

قاضی این پرونده گفت: «امروز نمی‌توانم توافقنامه را بپذیرم.» وی از طرفین خواست دلیل پذیرش این توافق را به او توضیح دهند. وکلای هانتر بایدن و دادستان‌ها هنوز می توانند قاضی را متقاعد کنند که این توافق را بپذیرد.

هانتر بایدن در جلسه رسیدگی به اتهامات مربوط به عدم پرداخت مالیات بر درآمد بیش از ۱.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به رغم بدهکاری مالیاتی بیش از ۱۰۰ هزار دلاری، اتهامات خود را نپذیرفت و ابراز بیگناهی کرد.

بایدن پسر در یک پرونده جداگانه که در آن به مالکیت غیرقانونی اسلحه در هنگام اعتیاد و استفاده از یک ماده مخدر، متهم شده است، پاسخی نداد.

وکلای هانتر بایدن و دادستان ها در دادگاه در مورد اینکه آیا این توافق از متهم شدن بایدن جوان به اقدامات غیر قانونی دیگری جلوگیری می کرد یا خیر، اختلاف نظر داشتند؛ به طوری که کریس کلارک، وکیل مدافع در یک مقطع گفت که این توافق "باطل و بی اعتبار است".

طرح اتهام جدید آمریکا علیه ایران

هانتر بایدن گفت که بدون یک توافق برای جلوگیری از پیگرد قانونی در مورد اتهام اسلحه، به اتهامات مالیاتی اعتراف نمی کند.

طرفین در نهایت توافق کردند که این معامله فقط به بایدن در مورد جرایم مالیاتی، مواد مخدر و سلاح گرم مصونیت محدود می دهد.

جمهوریخواهان سالها است که هانتر بایدن را به استفاده از قدرت سیاسی پدرش برای منافع شخصی در معاملاتش در اوکراین و چین متهم کرده‌اند، اگرچه تحقیقات دیوید وایس دادستان ایالات متحده از دلاور و منصوب ترامپ، منجر به یافتن هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعاها نشده است.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه رئیس جمهور از پسرش حمایت می کند، افزود: هانتر بایدن یک شهروند است و این یک موضوع شخصی می باشد.

مریک گارلند دادستان کل ایالات متحده آمریکا نیز گفته است که به وایس برای تحقیق درباره هانتر بایدن، استقلال کامل داده شده و ویس هم گفته که با هیچ دخالتی مواجه نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید