آغاز رایزنی‌ کی‌یف و لندن/ انگلیس به اوکراین تضمین امنیتی می‌دهد؟

کدخبر: ۵۹۱۵۵۹
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد اوکراینی اعلام کرد که اوکراین رایزنی‌ها با انگلیس برای ارائه تضمین‌های امنیتی به کی‌یف را آغاز کرده است.
آغاز رایزنی‌ کی‌یف و لندن/ انگلیس به اوکراین تضمین امنیتی می‌دهد؟

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از رویترز، اوکراین تلاش می‌کند تا ارائه تضمین‌های امنیتی از سوی کشورهای گروه هفت از جمله ایالات متحده را در انتظار آنچه که امیدوار است پیوستن نهایی این کشور به ائتلاف نظامی ناتو به رهبری واشنگتن باشد، قطعی کند.

آندری یرماک رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت: کی‌یف رایزنی‌ها با انگلیس برای ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین را آغاز کرده است.

وی افزود: هدف ما این است که اولین توافقات از این دست را تا پایان سال جاری میلادی، امضا و اجرایی کنیم.

رئیس دفتر زلنسکی خاطرنشان کرد: این تضمین‌ها تا زمانی که عضویت اوکراین در ناتو محقق نشود، قابل اجرا خواهد بود.

 رئیس دفتر زلنسکی پیشتر نیز از آغاز مذاکرات کی‌یف با واشنگتن برای ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین تا تحقق کامل فرایند پیوستن این کشور به ناتو آغاز خبر داده بود.

گفت‌ وگوهای کی‌یف با واشنگتن و لندن در مورد ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین، دنباله‌ای بر تعهداتی است که کشورهای گروه هفت در نشست ناتو در لیتوانی در اوایل ماه جولای برای تنظیم و رعایت این ضمانت‌های امنیتی صادر کردند.

به نوشته رویترز، ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین، تعهدات ملموس و بلندمدتی خواهد بود که توانایی اوکراین را برای شکست دادن و مهار تجاوز روسیه در آینده تضمین خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی