مذاکرات بین ترکیه و روسیه/ پوتین و اردوغان کی و کجا دیدار می‌کنند؟

کدخبر: ۵۹۱۷۴۸
اقتصادنیوز: یک منبع مطلع در دولت ترکیه گفته است که نمایندگان آنکارا و مسکو در حال رایزنی درباره تاریخ و مکان برگزاری دیدار پوتین و اردوغان هستند.
 مذاکرات بین ترکیه و روسیه/ پوتین و اردوغان کی و کجا دیدار می‌کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از فارس، بعد از توافق تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای دیدار با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود، اکنون از مذاکرات آنکارا و مسکو درباره نحوه برگزاری این دیدار خبر می‌رسد.

یک منبع مطلع در دولت ترکیه شامگاه شنبه به شبکه «ریانووستی» گفت که نمایندگان آنکارا و مسکو در حال رایزنی درباره تاریخ و مکان برگزاری دیدار پوتین و اردوغان هستند.

این منبع که خواست نام یا سمتش فاش نشود، توضیح داد که زمان و مکان دیدار دوجانبه رؤسای جمهور ترکیه و روسیه هنوز مورد بحث است ولی آنکارا روی برگزاری این دیدار در ماه جاری (آگوست) حساب می‌کند.

وی در پاسخ به سوال ریانووستی برای اظهار نظر در مورد گزارش‌های رسانه‌ای درباره تاریخ دیدار پوتین و اردوغان اظهار داشت: «تاکنون در مرحله بحث، جزئیات خاصی حاصل نشده است. به محض مشخص شدن هر نتیجه‌ای، اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود».

به گفته وی، همانطور که رئیس جمهور ترکیه پیشتر گفته بود، آنکارا انتظار دارد که گفتگوها با پوتین و هیأت روسی در همین ماه آگوست برگزار شود.

پیش از این نیز منابع مطلع در آنکارا گفته بودند که دولت ترکیه در حال مذاکره با غرب جهت گرفتن ضمانت‌هایی برای اجرای بخش مربوط به روسیه در توافق صادرات غلات و امکان تمدید دوباره آن است. (جزئیات بیشتر)

توافق صادرات غلات از دریای سیاه، که توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل در تاریخ ۲۲ جولای ۲۰۲۲ امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراین از طریق سه بندر این کشور در سواحل دریای سیاه است. این توافق در ۲۲ جولای امسال در پی موافقت نکردن روسیه با تمدید آن، فسخ گردید.

روسیه و اوکراین مجموعا نزدیک به یک سوم عرضه جهانی گندم را تشکیل می‌دهند. اوکراین همچنین صادرکننده عمده ذرت، جو، روغن آفتابگردان و روغن کلزا است. به گفته سازمان ملل ۳۶ کشور جهان بیش از نیمی از نیاز گندم خود را از طریق اوکراین و روسیه تامین می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید