صدور حکم قضایی درباره حمله به سفارت آذربایجان در تهران

کدخبر: ۵۹۲۰۶۴
اقتصادنیوز: امیرعبداللهیان گفت: من به آقای الهام علی‌اف گفتم از این اتفاق‌ها رخ داده و خیلی عجیب نیست که بخواهد باعث بسته شدن سفارت شود.
صدور حکم قضایی درباره حمله به سفارت آذربایجان در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۲۳ مرداد ماه در مراسمی به مناسبت روز خبرنگار در محل وزارت امور خارجه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ داد.

اظهارات مهم امیرعبداللهیان درباره نحوه انتقال پول های بلوکه شده به ایران

 

امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان و بازگشایی سفارت این کشور در تهران به سفر اخیرش به باکو اشاره کرد و گفت: درباره اتفاق رخ داده در سفارت جمهوری آذربایجان یک اقدام شخصی بود و کوتاهی در این مسیر رخ نداده، ولی اتفاقی رخ داده است. من به آقای الهام علی‌اف گفتم از این اتفاق‌ها رخ داده و خیلی عجیب نیست که بخواهد باعث بسته شدن سفارت شود. در روزهای اخیر تیم قضایی ما به باکو سفر کرد و بخشی از تحقیقات تیم قضایی ما باید در تهران تکمیل می‌شد. این مرحله ۴۰ روز پیش باید تکمیل می‌شد و بخش دوم نیازمند تحقیقات از عوامل در باکو بود که هیأت قضایی ما در سفر به آذربایجان داشت، این مرحله از کار را انجام داد و امیدواریم بزودی شاهد صدور حکم قضایی باشیم. قوه قضائیه ما نهاد مستقلی است ولی مقامات قضایی گفتند نسبت به امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها با قدرت عمل می‌کنند و هر طرف خاطی به مجازات خواهد رسید. بعد از صدور این حکم در موضوع توسعه هر چه بیشتر مناسبات دو کشور این مانع که در مناسبات وجود دارد نسبت به رفع آن در گام‌های بعدی اقدام شود

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید