پیام تسلیت سلطان عمان به ایران در پی حمله تروریستی شاهچراغ

کدخبر: ۵۹۲۰۸۷
اقتصادنیوز: وزارت خارجه عمان با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی روز گذشته در شیراز را محکوم کرد.
 پیام تسلیت سلطان عمان به ایران در پی حمله تروریستی شاهچراغ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه عمان امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای در صفحه شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) حادثه تروریستی در حرم حضرت «احمد بن موسی» (شاهچراغ) را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه عمان با جمهوری اسلامی ایران و قربانیان حمله‌ای که مزار شاهچراغ در شیراز را عصر روز گذشته هدف قرار داد ابراز همدردی کرده و به خانواده‌های کشته شدگان تسلیت می‌گوید و برای مجروحین شفای عاجل آرزو می‌کند».

در ادامه این بیانیه تأکید شده است که موضع عمان در محکومیت و ابراز انزجار از تروریسم در تمامی اشکال آن ثابت است.

پیش از این کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و روسیه نیز ضمن تسلیت به مردم و دولت ایران، این واقعه تروریستی را به شدت محکوم کرده‌اند.

خبر جدید درباره تعداد عاملان حادثه تروریستی شاهچراغ

غروب یکشنبه بود که یک تروریست مسلح به اسلحه جنگی با حدود ۳۰۰ گلوله مقابل حرم شاهچراغ در شیراز شروع به تیراندازی کرد. در این حمله جنایتکارانه، یک نفر به شهادت رسید و هشت تن دیگر مجروح شدند.

عامل این حمله تروریستی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و مجروحان نیز به بیمارستان‌های شیراز منتقل شدند و روند درمان آن‌ها در حال پیگیری است.

چهارم آبان سال گذشته نیز در حمله تروریستی مشابه به حرم شاهچراغ در شیراز، ۱۳ نفر شهید و ۲۵ نفر مجروح شدند که عوامل این حمله تروریستی تیرماه امسال به دار مجازات آویخته شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید