واکنش رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت به درخواست پهپادی آمریکا از ایران

کدخبر: ۵۹۲۴۹۸
اقتصادنیوز: روزنامه فایننشال تایمز روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ادعا کرد که دولت آمریکا در جریان مذاکرات غیرمستقیم اخیر، از تهران خواسته از تجهیز روسیه به پهپاد خودداری کند.
واکنش رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت به درخواست پهپادی آمریکا از ایران

به گزارش اقتصادنیوز، نورنیوز نوشت: موضع رسمی ایران درباره دروغ واگذاری پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین بارها اعلام شده. توافق اخیر پیرامون تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی و آزادسازی دارایی‌های ایران در چند کشور نیز موضوعی مستقل بوده و هیچ ارتباطی به پرونده‌های دیگر ندارد.

روزنامه فایننشال تایمز روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ادعا کرد که دولت آمریکا در جریان مذاکرات غیرمستقیم اخیر، از تهران خواسته از تجهیز روسیه به پهپاد خودداری کند.

این روزنامه بریتانیایی با استناد به اظهارات یک مقام ایرانی و یک منبع دیگر که از مذاکرات اخیر بین تهران و واشینگتن آگاه هستند، اما به نام آنها اشاره نشده، نوشت که آمریکا همچنین در این مذاکرات درخواست کرده که ایران ارسال قطعات برای پهپاد به روسیه را متوقف کند.

فرود پهپادهای ایرانی روی میز مذاکرات تهران- واشنگتن

مقام ایرانی که فایننشال تایمز اظهارات او را نقل کرده، گفته است که تهران ضمن انکار رسمی تجهیز روسیه به پهپادهایی که در جنگ در اوکراین به کار می‌رود، بارها از مسکو خواسته تا از استقرار و استفاده از این پهپادها در این درگیری خودداری کند، اما آمریکا خواهان «گام‌های مشخص‌تری» از سوی ایران در این زمینه شده است.

به نوشته این روزنامه این درخواست بخشی از «تفاهم نانوشته» اما «گسترده‌ای» است که در تماس‌های اخیر در قطر و عُمان عنوان شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید