تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، قزاقستان و اسلواکی

کدخبر: ۵۹۲۵۴۴
اقتصادنیوز: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۳ شرکت در روسیه، قزاقستان و اسلواکی را تحریم کرد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، قزاقستان و اسلواکی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ ای تحریم‌ های جدیدی را علیه چند کشور به بهانه کمک به روسیه در ادامه روند عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین وضع کرد.

وحشت دولت بایدن از تخلیه نفت توقیفی ایران

در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص آمده است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) تحریم‌هایی را علیه ۳ شرکت در روسیه، قزاقستان و اسلواکی به بهانه ارتباط با کره شمالی و تعاملات تسلیحاتی پیونگ یانگ با مسکو اعمال کرده است.

این شرکت‌ها در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا (SDN) قرار گرفته اند.

وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه اضافه کرد: در نتیجه اقدام امروز، کلیه دارایی‌ها و منافع نهادهای مذکور در ایالات متحده؛ در اختیار و کنترل واشنگتن بوده و مسدود خواهد شد.

این بیانیه خاطر نشان می‌کند: علاوه بر این، هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ۵۰ درصد یا بیشتر متعلق به یک یا چند مورد تحت تحریم مذکور باشد نیز مسدود می‌شود. مقررات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا به طور کلی کلیه معاملات افراد آمریکایی در داخل ایالات متحده (یا در حال حمل و نقل) را که شامل هرگونه دارایی یا منافعی در دارایی افراد تعیین شده یا مسدود شده است، ممنوع می‌کند؛ مگر اینکه با مجوزی از سوی OFAC مستثنی شده باشد.

پیش بینی جان بولتون درباره زمان سازش اسرائیل و عربستان

پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند که بر بازرگانان، شرکت‌ها و بخش‌ های اقتصادی تأثیر گذاشت.

مسکو نیز بر شکست سیاست تحریم‌ها تأکید و اعلام کرده است که این اقدامات به کل اقتصاد جهانی آسیب می رساند و روسیه از حقوق خود و حقوق شرکت‌ها و شهروندانش دفاع خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید