ادعای لوکاشنکو درباره پیامد شورش واگنر!

کدخبر: ۵۹۲۷۳۴
اقتصادنیوز: خبرگزاری دولتی بلاروس گزارش داد که رئیس‌جمهوری این کشور طی مصاحبه‌ای جنگ در اوکراین را قابل اجتناب دانسته و خواستار مشارکت مینسک در هرگونه مذاکرات صلح میان مسکو و کی‌یف شده است.
ادعای لوکاشنکو درباره پیامد شورش واگنر!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهوری این کشور طی مصاحبه‌ای جنگ در اوکراین را قابل اجتناب دانست.

وی افزود: «جنگ قابل اجتناب بود. در هر مقطع زمانی می‌توان آن را متوقف کرد و در ابتدا این امکان وجود داشت که از شروع آن اجتناب شود».
 لوکاشنکو گفت که با همه مسائل مربوط به اوکراین و روسیه «آشنا است» زیرا در مقطعی بین «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه ارتباط برقرار کرده است.
لوکاشنکو در این مصاحبه با تأکید بر این‌که بلاروس باید در مذاکرات صلح درباره اوکراین مشارکت کند، گفت: «ما با اوکراین هم‌مرز هستیم. البته ما در آنجا منافع خود را داریم و موضع ما باید شنیده شود. من معتقدم که بلاروس باید در روند مذاکرات مشارکت داشته باشد». 
لوکاشنکو گفت که به اعتقاد وی مشارکت بلاروس در مذاکرات صلح مثبت خواهد بود. 
رئیس‌جمهوری بلاروس درباره وضعیت فعلی مسکو مدعی شد که برخی ادعاها مبنی بر اینکه شورش کوتاه‌مدت گروه واگنر باعث تضعیف پوتین شد، «کاملاً مزخرف» است.
لوکاشنکو مدعی شدکه به این گروه نظامی خصوصی اجازه ورود به کشورش را داد تا «این شورش را سرکوب کند» و رهبر روسیه از این چالش، قوی‌تر بیرون آمده است. 
وی در خصوص تلاش‌های «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین و حامیانش برای سرنگونی پوتین، نیز ادعا کرد که بگذارید تلاش کنند؛ اگر آنها به اندازه کافی مشکلات نداشته باشند، مشکلات بیشتری خواهند داشت. لوکاشنکو مدعی شد که امروز هیچ‌کس نمی‌تواند پوتین را سرنگون کند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید