بیانیه مشترک نشست سران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

کدخبر: ۵۹۲۸۶۵
اقتصادنیوز: سران کشورهای آمریکا، ژاپن و کره‌ جنوبی در پایان نشست سه‌جانبه خود بیانیه‌ای مشترکی را صادر کردند.
بیانیه مشترک نشست سران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در بیانیه مشترک این سه کشور در روز جمعه بر تعهد آنها مبنی ارائه کمک به اوکراین، اعمال تحریم علیه روسیه و تسریع تلاش‌ها برای دورشدن از انرژی روسیه تاکید شده است.

اسپوتنیک گزارش داد، در بخشی دیگر از بیانیه این سه کشور آمده است: ما تشکیل کارگروه سه‌جانبه جدیدی برای پیشبرد همکاری‌هایمان از جمله با جامعه بین‌المللی برای مقابله با تهدیدات سایبری و دورزدن سایبری تحریم‌های جمهوری دموکراتیک خلق کره را اعلام می‌کنیم.

سه کشور ادامه دادند: ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده همچنان به برقراری گفت‌وگوها با جمهوری دموکراتیک خلق کره بدون هیچ پیش‌شرطی متعهد هستند.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در این بیانیه مشترک همچنین بر اهمیت حفظ ثبات در تنگه تایوان تاکید کردند و خواستار حصول راه‌ حلی صلح‌آمیز برای مشکلات مرتبط با این آب‌راه شدند.

در بخشی دیگری از بیانیه مشترک واشنگتن، توکیو و سئول آمده است: از این پس کشورهایمان متعهد می‌شوند تا همکاری نزدیکی با یکدیگر جهت راه‌اندازی سیستم هشداری برای ارتقای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و هماهنگی سیاست‌ها در رابطه با اختلال‌های احتمالی در زنجیره تامین جهانی داشته باشند. این کار همچنین باعث خواهد شد تا آمادگی بهتری برای مواجه و غلبه بر زورگویی‌های اقتصادی داشته باشیم. ما به توسعه همکاری‌های سه‌جانبه و بردن جاه‌طلبی‌های مشترک‌مان به افق‌های جدید در حوزه‌های مختلف و در منطقه هند-آرام و ورای آن متعهد هستیم.

این سه کشور همچنین عنوان کردند که گفت‌وگوهای هند-آرام سه‌جانبه‌ای را به طور سالیانه راه‌اندازی خواهند کرد تا درخصوص رویکردهایشان در قبال این منطقه هماهنگی داشته باشند.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در این بیانیه متعهد شدند که نشست‌های سه‌جانبه‌شان در حوزه‌های مختلف را به طور سالیانه و مقرر برگزار کنند.

سه کشور همچنین وعده دادند تا برای هماهنگی جهت ارائه پاسخ به چالش‌های منطقه‌ای، تحریکات و تهدیدات علیه امنیت و منافع جمعی‌شان با یکدیگر رایزنی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید