موضع گیری جدید آلمان درباره جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۹۳۰۱۲
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان مدعی است که این کشور در جنگ اوکراین مداخله نخواهد کرد .
موضع گیری جدید آلمان درباره جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از راشاتودی، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان با اشاره به اینکه این کشور همچنان به تسلیح اوکراین در نبرد با روسیه ادامه می‌دهد، مدعی شد که برلین در جنگ اوکراین دخالت نخواهد کرد!

اظهارات شولتز در حالی مطرح شده است که گمانه‌زنی‌هایی درباره تصمیم برلین جهت تامین موشک دوربرد «تاروس» برای کی‌یف شنیده می‌شود.

شولتز درباره اینکه آیا خطر ورود «جدی آلمان به جنگ» وجود دارد یا خیر، گفت که «هدفش این است که از این اتفاق جلوگیری کند و به همین دلیل هیچ سرباز آلمانی در اوکراین نبوده و نخواهد بود.»

ادعای جدید اوکراین درباره پهپادهای شاهد ایران

با این حال، صدراعظم آلمان گفت که برلین همچنان به تامین سلاح برای اوکراین ادامه خواهد داد. وی همچنین اضافه کرد که هر تصمیمی دراین‌باره با احتیاط و هماهنگی با متحدان برلین گرفته شده است. به ادعای شولتز، غرب دوست ندارد که درگیری نظامی به «جنگ بین روسیه و ناتو گسترش پیدا کند.»

ایگور چِرنِف، قانونگذار اوکراینی اوایل ماه جاری گفته بود که بسیاری از همتایان آلمانی وی با تامین موشک «تاروس» برای اوکراین که حدود ۵۰۰ کیلومتر بُرد دارد، موافق هستند.

چرنف مدعی شد که اجماع بر سر این موضوع در بین احزاب سیاسی آلمان شکل گرفته و اوکراین هم‌اکنون در انتظار تصمیم رسمی است. با این وجود، شبکه آر.تی‌.اِل آلمان در نظرسنجی به همراه اِن.تی.وی، اعلام کرد که ۶۶ درصد آلمانی‌ها با این طرح مخالف بوده و تنها ۲۸درصد با آن موافقند.

اوکراین از دست کم اواخر ماه مه در خواست دریافت این موشک کروز را مطرح کرده بود هرچند مقامات ارشد از جمله شولتز و همچنین بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان تاکنون با این درخواست مخالفت کرده‌اند.

با این حال، تصمیم‌گیرندگان کنونی آلمان پس از ماه‌ها تعلل در تحویل تانک‌های لئوپارد به اوکراین، در نهایت اواخر ژانویه با آن موافقت کردند و این احتمال وجود دارد که موشک کروز هم با اندکی وقفه و به نوعی مخالفت صوری به کی‌یف ارسال شود.

باتوجه به موفقیت نه‌چندان چشمگیر ضدحملات تابستانی ارتش اوکراین و برآورده نشدن انتظارات غرب، کشورهای عضو ناتو متعهد شده‌اند تا تا هر زمان که نیاز باشد، به تامین تسلیحاتی کی‌یف ادامه دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید