این هواپیمای جنگی 40میلیون دلار بودجه دولتی گرفت!+تصاویر

کدخبر: ۵۹۳۰۲۴
اقتصادنیوز: سرمایه گذاری مشترک بین JetZero و Northrop Grumman، چهل میلیون دلار از بودجه دولتی برای توسعه Z-۵ در سال ۲۰۲۳ دریافت کرد.
این هواپیمای جنگی 40میلیون دلار بودجه دولتی گرفت!+تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین،  نیروی هوایی ایالات متحده برای یک نقطه عطف جدید در طراحی هواپیما آماده می‌شود. افزایش برد باعث بهبود کشندگی و بهره وری سوخت باعث صرفه جویی در منابع و امکان سورتی‌های جنگی بیشتری می‌شود.

این رویکرد همچنین، شامل کنار گذاشتن بدنه لوله‌ای سنتی می‌شود. Z-۵ کمی شبیه بمب‌افکن هسته‌ای B-۲ Spirit است. در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات، نیروی هوایی ایالات متحده آماده است تا آن را به عنوان جایگزینی برای تانکر سوخت گیری هوایی KC-۴۶ Pegasus و همچنین هواپیماهای ترابری لاکهید C-۵ و C-۱۷ Globemaster III در نظر بگیرد.

شوک بزرگ توافق ایران و آمریکا به جهان/ پیام واشنگتن به اسرائیل چه بود؟+ فیلم

این سرمایه گذاری مشترک بین JetZero و Northrop Grumman، چهل میلیون دلار از بودجه دولتی برای توسعه Z-۵ در سال ۲۰۲۳ دریافت کرد. نیروی هوایی ایالات متحده در نظر دارد طی سه سال آینده ۲۳۵ میلیون دلار دیگر در این پروژه سرمایه گذاری کند. این شرکت همچنین قصد دارد سرمایه گذار خصوصی جذب کند.

عکس | هواپیما جدید نیروی هوایی آمریکا که 40میلیون دلار بودجه دولتی گرفت!

JetZero علام کرد، کار روی Z-۵ را در ماه می سال جاری آغاز می‌کند. سپس گفته شد که این هواپیمای جدید جایگزینی برای بوئینگ ۷۶۷ خواهد بود و می تواند حداقل ۲۵۰ مسافر را حمل کند، همچنین بردی بیش از ۹۲۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

عکس | هواپیما جدید نیروی هوایی آمریکا که 40میلیون دلار بودجه دولتی گرفت!

طراحی بال مختلط به معنای استفاده از بدنه پهن و مسطح است. به همین دلیل است که Z-۵ بیش از هر هواپیمای مسافربری موجود به یک بمب افکن رادارگریز B-۲ شباهت دارد. همچنین در این طرح، هیچ خط جداکننده مشخصی وجود ندارد که بدنه را از بال جدا کند.

عکس | هواپیما جدید نیروی هوایی آمریکا که 40میلیون دلار بودجه دولتی گرفت!

بدنه تخت در مقایسه با شکل لوله‌ای سنتی، متمایز به شمار می‌رود. همچین این بدنه‌ به بال بزرگ احتیاج دارد؛ در عین حال، پایداری آیرودینامیکی اجازه می‌دهد تا از بال دم صرف نظر شود. این امر باعث کاهش وزن و کشش هواپیما می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید