روسیه خطاب به اروپا:

افرادی که نمی‌توانند مرد یا زن بودن خود را تعیین کنند، بهتر است تا زمانی نتیجه‌گیری نهایی ساکت باشند!

کدخبر: ۵۹۳۰۹۱
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به گفته‌های تند مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ادعا کرد که اروپا مانند یک شخص ورشکسته است که از روی حسادت صحبت می‌کند.
افرادی که نمی‌توانند مرد یا زن بودن خود را تعیین کنند، بهتر است تا زمانی نتیجه‌گیری نهایی ساکت باشند!

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از فارس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه شامگاه شنبه گفت که اتحادیه اروپا ورشکسته شده و اظهارات بورل نیز از روی درماندگی، عصبانیت و حسادت است.

زاخارووا در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» با کنایه به برخی گرایش‌های نوظهور در جوامع غربی، توضیح داد: «اولاً، افرادی که نمی‌توانند مرد یا زن بودن خود را تعیین کنند، بهتر است تا زمانی نتیجه‌گیری نهایی ساکت باشند».

وی اضافه کرد: «ثانیاً، اتحادیه اروپا مانند یک شخص ورشکسته است که همه چیز خود را از دست داده و دیگر نمی‌تواند از سوخت با کیفیت بالا در حد توان خود برای سوخت‌گیری استفاده کند. در همین زمان اما روسیه به تجارت سوخت خود ادامه می‌دهد، ولی تجارت اروپایی‌ها به خارج از این قاره سرازیر شده است».

این دیپلمات روسی تاکید کرد: «ثالثاً، در مورد تسلیحات هسته‌ای، تنها یک کشور اتحادیه اروپا این سلاح‌ها را دارد و بقیه قادر به تولید آن نبوده‌اند. پس این کشورها چیزی برای افتخار ندارند، بنابراین آنها با عصبانیت واکنش نشان می‌دهد».

به نوشته وبگاه ریانووستی، زاخارووا در پایان افزود: «بنابراین همه اظهاراتی که توسط بورل گفته شد، از روی حسادت و درماندگی بود».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در مصاحبه با یک روزنامه اسپانیایی، روسیه را «کوتوله اقتصادی» خواند و مدعی شد که این کشور شبیه به پمپ بنزینی است که صاحب آن دارای سلاح اتمی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید