روسیه ۲ پهپاد را شناسایی و وادار به خروج کرد!

کدخبر: ۵۹۳۶۶۸
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه ادعا کرد که نیروی هوایی این کشور ۲ پهپاد را در دریای سیاه را ردگیری و آنها را وادار به خروج از منطقه کرد.
روسیه ۲ پهپاد را شناسایی و وادار به خروج کرد!

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت: مرکز کنترل حریم هوایی نیروهای هوافضای روسیه سه‌شنبه پرواز ۲ پهپاد ام.کیو-۹ و بیرقدار تی.بی۲ را که در حال عملیات شناسایی هوایی بر فراز دریای سیاه در منطقه شبه‌جزیره کریمه بودند، ثبت کرد.

این بیانیه افزود که ۲ جت روس یا پهپادها را ردگیری و آنها را وادار کردند تا «مسیر پرواز را تغییر داده و منطقه محل انجام شناسایی هوایی را ترک کنند.»

وزارت دفاع روسیه بامداد سه‌شنبه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت کی‌یف چهار پهپاد را برای حمله به اهدافی در خاک روسیه روانه این کشور کرده بود که هر چهار پهپاد شناسایی، سرنگون یا منهدم شدند.

این بیانیه با اشاره به اینکه ۲ پهپاد اوکراینی که از سوی نیروی پدافند هوایی روسیه شناسایی شده بودند، توسط سامانه‌های جنگ الکترونیک این کشور هک شده و در منطقه بریانسک در غرب روسیه سقوط کردند، افزود: ۲ پهپاد دیگر توسط پدافند هوایی ارتش روسیه بر فراز منطقه مسکو شناسایی و منهدم شدند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این حملات پهپادی خنثی شده هیچ تلفاتی به همراه نداشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید