حاشیه‌های غیبت فیزیکی تزار در ژوهانسبورگ

سخنرانی عجیب پوتین در اجلاس بریکس؛ پای هوش مصنوعی در میان است؟

کدخبر: ۵۹۴۰۱۱
اقتصادنیوز: همانطور که انتظار می‌رفت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در اجلاس تجاری سالانه رهبران جهان که در آفریقای جنوبی گرد هم آمده بودند، سخنرانی کرد. اما این بار رهبر روسیه سخنان خود را با صدایی تغییریافته بیان کرد.
سخنرانی عجیب پوتین در اجلاس بریکس؛ پای هوش مصنوعی در میان است؟

به گزارش اقتصادنیوز ، طبق آنچه در گزارش وب‌سایت دِهیل آمده، پوتین از طریق یک ویدئوی از پیش ضبط‌شده در نشست گروهی بریکس متشکل از رهبران برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ ظاهر شد.

به نظر می رسد صدای پوتین در این ویدئو، با قابلیت تغییر صدای هوش مصنوعی تولید شده باشد، اما مشخص نیست که چرا صدای او تغییر کرده و دقیقاً چگونه تغییر کرده است.

پوتین که به نظر می‌رسد در این ویدئو از دفتر خود در کرملین در مسکو صحبت می‌کند، برای این اجلاس به ژوهانسبورگ سفر نکرده است زیرا احتمال دستگیری او وجود دارد.

رهبر روسیه به اتهام ربودن کودکان اوکراینی با حکم بازداشت جهانی از سوی دادگاه کیفری بین المللی (ICC) مواجه است. آفریقای جنوبی از جمله کشورهایی است که شرایط دیوان کیفری بین‌المللی را پذیرفته است و در نتیجه از نظر حقوقی موظف به دستگیری چهره‌های تحت تعقیب این نهاد قضایی بین‌المللی است.

این کلیپ 32 ثانیه‌ای که با صدای متفاوتی از ولادیمیر پوتین همراه بود ، بخشی از یک پیام تصویری15 دقیقه‌ای است که روز سه‌شنبه برای شرکت کنندگان در اجلاس بریکس پخش شد. 

پیام ویدیویی ضبط‌شده در وب سایت کرملین صدای عادی پوتین را حفظ می‌کند، اما رهبر روسیه در ابتدا چندین بار سرفه می‌کند.

بر اساس کلیپی که توسط رسانه دولتی روسیه به اشتراک گذاشته شده است، پوتین روز چهارشنبه از طریق لینک ویدیویی با صدای همیشگی خود ظاهر شد.

پوتین در اظهارات روز سه‌شنبه خود درباره تمایل روسیه برای بازگشت به قرارداد غلات دریای سیاه با اوکراین در صورت تحقق شرایط خاص صحبت کرد.

این قرارداد که روسیه ماه گذشته از آن خارج شد، به اوکراین اجازه داد تا محصولات غلات مهم را بدون دخالت نیروهای روسیه از دریای سیاه خارج کند.

پوتین از نشست بزرگ آفریقای جنوبی برای متهم کردن غرب به آغاز جنگ در اوکراین استفاده کرد. همچنین روز چهارشنبه، رهبران بریکس با گسترش این گروه موافقت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید