گفت وگوی مهم تلفنی بایدن و زلنسکی!

کدخبر: ۵۹۴۰۱۸
کاخ سفید اعلام کرد که روسای جمهوری آمریکا و اوکراین درباره آموزش خلبان‌های اوکراینی برای استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ در جنگ با روسیه گفت‌وگو کردند.
گفت وگوی مهم تلفنی بایدن و زلنسکی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت که بایدن و زلنسکی در تماسی تلفنی درباره «آغاز آموزش خلبانان اوکراینی و تضمین و تسریع تایید انتقال جنگنده‌های اف-۱۶ کشورهای دیگر به اوکراین در صورت تکمیل آموزش» خلبان‌ها گفت‌وگو کردند.

یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه گفت، پنتاگون قصد دارد در ماه سپتامبر آموزش خلبانان اوکراینی برای جنگنده‌های اف-۱۶ را در خاک آمریکا آغاز کند.

مقامات وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کردند که اگر ظرفیت ائتلاف اروپایی به رهبری هلند و دانمارک برای آموزش ده‌ها خلبان اوکراینی تکمیل شود، خلبانان اوکراینی در خاک آمریکا آموزش خواهند دید.

اما اکنون رویکرد آمریکا در حال تغییر است و پنتاگون قصد دارد به محض معرفی خلبانان از سوی اوکراین برای آموزش آن‌ها در آمریکا اقدام کند.

نروژ پس از اعلام دانمارک و هلند مبنی بر ارسال چندین فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین، این جنگنده ساخت آمریکا را به کی‌یف خواهد داد.

کی‌یف از مدت‌ها قبل درخواست این جنگنده‌های پیشرفته را کرده بود تا به نیروی هوایی خود برتری نظامی دهد. این کشور یک ضد حمله را در ماه ژوئن علیه نیروهای روسیه بدون پوشش هوایی آغاز کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید