حمله وزیر خارجه مجارستان به رهبران اروپایی/ در یک جنگ روان‌پریشی هستند

کدخبر: ۵۹۴۴۰۳
وزیر خارجه مجارستان ضمن تاکید بر خاتمه یافتن جنگ اوکراین، گفت که اروپا خودش را به نام حمایت از اوکراین «نابود» می‌کند و سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا «مضحکه خاص و عام» در عرصه جهانی شده است.
حمله وزیر خارجه مجارستان به رهبران اروپایی/ در یک جنگ روان‌پریشی هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان طی یک رویداد سیاسی خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: «اغراق عجیب و شاعرانه‌ای است اگر بگوییم تحریم‌های سخت علیه اقتصاد روسیه کارساز بوده‌اند!»

وی افزود: سیاست تحریم‌ها با شکست مواجه شده‌اند. سیاست‌ تحریم‌های اروپایی در هر جای جهان مورد تمسخر قرار می‌گیرند.

سیارتو با اشاره به اینکه کمک‌های نظامی اتحادیه اروپا به کی‌یف تهدید مستقیمی علیه امنیت این قاره محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: رهبران اروپایی تحریم‌هایی را که به خودشان آسیب می‌زنند، در آغوش کشیده‌اند زیرا آن‌ها در یک جنگ روان‌پریشی هستند.

وزیر خارجه مجارستان در پایان افزود: ایالات متحده، اروپا را به سمت یک رقابت مبنی بر اینکه چه کسی و چقدر به اوکراین کمک خواهد کرد، کشانده است. سیاستمداران اروپایی چنین تحریکی را پذیرفته‌اند و ما عملا در حال نابودی اروپا هستیم. تنها راه‌حل اخلاقی این است که جنگ اوکراین باید در همین دقیقه تمام شود.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان اجازه نداده تا تسلیحات غربی از طریق کشورش وارد اوکراین شود و سیارتو نیز بارها در بروکسل علیه افزایش کمک‌های تسلیحاتی اتحادیه اروپا به کی‌یف رای منفی داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید