دیدارهای محرمانه اوکراین و ناتو لو رفت!

کدخبر: ۵۹۴۵۷۷
اقتصادنیوز: مشاور رئیس‌جمهور روسیه اعتراف کرد که مقام‌های نظامی اوکراین به طور مکرر با فرماندهان ارشد ناتو در خصوص اوضاع میدان نبرد در اوکراین دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.
دیدارهای محرمانه اوکراین و ناتو لو رفت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «میخائیلو پودولیاک» مشاور ارشد «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با تأیید گزارشی درباره دیدار اخیر «والری زالوژنی» ژنرال ارشد اوکراینی با فرماندهان ناتو اعتراف کرد که کی‌یف به طور منظم، فرماندهان نظامی غرب و ناتو را در جریان اوضاع میدان نبرد اوکراین قرار می‌دهد.

پودولیاک در گفت‌وگو با یک شبکه اوکراینی در این خصوص تصریح کرد: «دیدارهای زیادی شبیه به چنین دیداری وجود دارد». به گفته پودولیاک، استراتژی نظامی کی‌یف «انعطاف‌پذیر» باقی می‌ماند و مطابق با وضعیت میدانی تکامل می‌یابد.

وی در این خصوص گفت: «ستاد کل با توجه به آن‌چه در خط مقدم رخ می‌دهد، تنظیمات خود را انجام می‌دهد. بدیهی است که همواره در خصوص این تنظیمات با شرکای خود گفت‌وگو می‌کنیم تا تحویل تسلیحات بیشتر را تحقق بخشیم».

واکنش دفتر زلنسکی به دیدارهای میان مقام‌های نظامی اوکراین با فرماندهان ناتو در شرایطی مطرح شده است که روزنامه انگلیسی «گاردین»، روز شنبه هفته جاری گذشته کرد که ۱۱ روز پیش، برخی از نظامیان ارشد ائتلاف ناتو به یک مکان محرمانه در مرز لهستان-اوکراین سفر کرده اند تا با زالوژنی و کل تیم فرماندهی وی دیدار کنند.

طبق گزارش گاردین، هدف این نشست پنج ساعته، «کمک به از نو آراستن راهبرد نظامی اوکراین» در بحبوحه ضدحملات بسیار کند اوکراین علیه مواضع روسیه بوده است.مقام‌های اوکراینی و ناتو ظاهراً در خصوص طرح‌های زمستان و بعد از آن نیز بحث و گفت‌وگوهایی انجام داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید