جنگنده‌های اف 16 در راه اوکراین/ جنگ روسیه با اوکراین اوج می‌گیرد؟

کدخبر: ۵۹۴۵۸۰
الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین به روزنامه بیلد آلمان گفت که حضور جنگنده‌های اف-۱۶ در نیروی هوایی اوکراین شاید در بهار آینده محقق شود.
جنگنده‌های اف 16 در راه اوکراین/ جنگ روسیه با اوکراین اوج می‌گیرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رزنیکوف افزود: استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ توسط نیروی هوایی اوکراین یک نقطه عطف جدی در جنگ میان کی‌یف و مسکو رقم خواهد زد.

وزیر دفاع اوکراین، گفت: می‌توانم بگویم که حضور جنگنده‌های اف-۱۶ در نیروی هوایی اوکراین ممکن است بهار آینده اتفاق بیفتد، زیرا ما دوره‌های آموزشی را برای خلبانان، مهندسان و تکنسین‌های خود آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آماده سازی زیرساخت‌ها برای استفاده از این جنگنده‌ها در اوکراین ضروری است، خاطرنشان کرد: آماده‌سازی این زیرساخت‌ها حداقل ۶ ماه و شاید کمی بیشتر به طول بینجامد.

رزنیکوف همچنین تاکید کرد: با استفاده نیروی هوایی اوکراین از جنگنده‌های اف-۱۶، وضعیت کنونی (برتری هوایی روسیه) تغییر خواهد کرد.

یوری ساک مشاور الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین پیشتر اعلام کرد که کی‌یف امیدوار است از متحدانش جت‌های جنگنده اف-۱۶ دریافت کند.

به گفته وی، اوکراین می‌خواهد در مجموع ۴۰ تا ۵۰ فروند جنگنده اف-۱۶ دریافت کند تا با استفاده از آنها، سه یا چهار اسکادران برای محافظت از آسمان خود در برابر بمباران روسیه تشکیل دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید