این جواهر گرانقیمت روسی هم تحریم شد!

کدخبر: ۵۹۴۷۷۶
اقتصادنیوز: روزنامه نیویورک تایمز دوشنبه گزارش داد که کشورهای گروه هفت و اتحادیه اروپا قصد دارند واردات الماس از روسیه را به طور کامل ممنوع کنند.
این جواهر گرانقیمت روسی هم تحریم شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مصرف‌کنندگان کشورهای گروه هفت بزرگ‌ترین خریداران الماس هستند و حدود ۷۰ درصد از خریدهای الماس در دنیا را انجام می‌دهند.

روسیه نیز بزرگ‌ترین صادرکننده الماس دنیاست و تقریبا یک سوم از تمام الماس‌هایی که در سال ۲۰۲۱ استخراج شد توسط شرکت دولتی «آلروسا» روسیه تولید شدند.

به نوشته نیویورک تایمز، آمریکا سال گذشته برای آنکه از صرف درآمد صادرات الماس روسیه در جنگ اوکراین جلوگیری کند واردات الماس خام و برش‌خورده از آن را ممنوع کرد اما این تحریم جزئی همچنان راه را برای دور زدن محدودیت‌ها باز گذاشته بود.

انگلیس نیز در اردیبهشت ماه گذشته با وضع تحریم‌های جدید علیه مسکو واردات الماس، آلومینیوم، مس و نیکل از روسیه را ممنوع کرد.

کشورهای اتحادیه اروپا بدلیل مخالفت بلژیک وارد الماس روسیه را تحریم نکرده بودند. تجارت سنگ‌های قیمتی نقش مهمی در اقتصاد بلژیک دارد.

اکنون کشورهایی مانند بلژیک از مخالفت خود با تحریم الماس روسیه دست برداشته و انتظار می رود که تحریم کامل الماس این کشور در ماه سپتامبر اعلام و از ژانویه ۲۰۲۴ اجرایی شود.

نیویورک تایمز نوشت که بر اساس محدودیت‌های جدید حتی الماس‌های خامی که در روسیه استخراج و در کشورهای دیگر برش می‌خورند، تحریم خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید