افشاگری اوکراین از انبارهای تسلیحاتی روسیه

کدخبر: ۵۹۴۸۹۰
اقتصادنیوز: سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین گفت که روسیه دست‌کم ۵۸۵ موشک با برد بالای ۵۰۰ کیلومتر در انبارهای تسلیحاتی خود دارد.
افشاگری اوکراین از انبارهای تسلیحاتی روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا به نقل از پایگاه خبری کی‌یف ایندیپندنت، وادیم اسکیبیتسکی، سخنگوی سازمان اطلاعات نظامی گفت که نیروهای مسلح روسیه ۲۷۰ موشک بالستیک و کروز «اسکندر»، ۱۴۰ موشک کروز «کالیبر»، ۱۰۰ موشک کروز «خا-۱۰۱»، «خا-۵۵۵» و «خا-۵۵» و همچنین حدود ۷۵ موشک بالستیک «کینژال» در اختیار دارند.

بلینکن روسیه را تحقیر کرد/ ارتش روسیه را با هزینه کم نابود می‌کنیم!

علاوه بر این، احتمالا روسیه حدود ۱۵۰ موشک قدیمی «خا-۲۲» هم در انبارهای خود دارد که قصد دارد آن‌ها را به‌روزرسانی کرده و به «خا-۳۲» تبدیل کند. در حال حاضر صنایع نظامی روسیه می‌توانند در ماه ۱۰ فروند از این مدل‌های جدید را تولید کنند.

سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین گفت که روسیه در تابستان نسبت به ماه مه، حملات موشکی خود را کاهش داده است. به گفته این سخنگو، نیروهای روسیه در استفاده از حملات موشکی گزیده‌تر عمل کرده و اهداف مشخص‌تری را با موشک هدف قرار می‌دهند.

به گفته این مقام اوکراینی، احتمالا یک از دلایل کاهش استفاده روسیه از این موشک‌ها انبار کردن آن‌ها برای فصل زمستان است. او همچنین مدعی شد که ممکن است روسیه به دلیل کاهش توانایی تولید ناشی از تحریم‌ها، حملات موشکی را کاهش داده است.

سازمان اطلاعات نظامی اوکراین همچنین بر این باور است که روسیه قصد دارد در شش ماهه دوم ۲۰۲۳ حدود ۱۳۰۰ واحد از نسخه بومی‌سازی‌شده پهپادها را تولید کند.

مقامات اوکراینی هشدار داده‌اند که روسیه در زمستان پیش‌رو حملاتش را به زیرساخت‌های انرژی اوکراین افزایش خواهد داد، همانطور که در اواخر ۲۰۲۲ و اوایل ۲۰۲۳ چنین کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید