اتریش پشت اوکراین را خالی می‌کند؟

کدخبر: ۵۹۵۳۸۳
الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش گفت: وین به کی‌یف سلاح نمی‌دهد.
اتریش پشت اوکراین را خالی می‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر خارجه اتریش ضمن اظهار نظر درباره برنامه‌های اتحادیه اروپا برای جمع آوری ۲۰ میلیارد یورو اضافی از کشورهای عضو خود طی چهار سال آینده، افزود: اتریش به دلیل ضدیت کمک نظامی به اوکراین با سیاست بی‌طرفی وین، قصد تامین سلاح برای کی‌یف را ندارد.

وی افزود: ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد اما اینکه آیا این ۲۰ میلیارد یورو واقعا مورد نیاز است و چگونه هزینه خواهد شد، باید مورد بحث قرار گیرد.

به نوشته راشا تودی، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعضای این اتحادیه را برای جمع‌آوری ۲۰ میلیارد یورو اضافی طی ۴ سال آینده برای تقویت خزانه صندوق صلح اروپا به منظور تامین مالی تسلیحات برای اوکراین تحت فشار قرار داده است.

 وزیر خارجه اتریش پیشتر نیز با تاکید بر حمایت وین از کی‌یف، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی باید نوع درستی از حمایت را در اختیار این کشور قرار دهند.

دولت اتریش در اواخر ماه مه اعلام کرده بود که این کشور تجهیزات مین‌زدایی زمینی به ارزش ۲ میلیون یورو (حدود ۲.۱۵ میلیون دلار) را برای اوکراین تامین مالی خواهد کرد.

شالنبرگ همچنین در مخالفت با ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، گفت: این مهمات تهدیدهای طولانی مدت برای غیرنظامیان ایجاد می‌کند.

وی افزود: مهمات خوشه‌ای ممکن است سال‌ها در محیط باقی بمانند. ما این وضع را در خاورمیانه شاهد بوده‌ایم. این بمب‌ها حتی سال‌ها بعد از اتمام مناقشه‌ها می‌توانند به جمعیت غیرنظامی لطمه بزنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید