خط و نشان روسیه برای شرکت نظامی انگلیسی درباره اوکراین

کدخبر: ۵۹۵۴۴۱
اقتصادنیز: روسیه به یک شرکت صنایع دفاعی انگلیس درخصوص حضورش در اوکراین و ساخت تسلیحات برای استفاده علیه مسکو هشدار داد.
خط و نشان روسیه برای شرکت نظامی انگلیسی درباره اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کاخ کرملین امروز جمعه اعلام کرد که تصمیم شرکت صنایع دفاعی بی‌ای‌ائی سیستمز (BAE Systems) برای استقرار در اوکراین را یک اقدام منفی می‌داند و اینکه تاسیسات تولید سلاح بمنظور استفاده علیه روسیه به هدف نظامی مسکو تبدیل می‌شود.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفت وگوی تلفنی با خبرنگاران در واکنش به تصمیم این شرکت گفت: قطعا، هر تاسیساتی برای تولید سلاح به ویژه اگر این تسلیحات به سمت ما شلیک شود، به اهداف ویژه برای ارتش ما تبدیل می‌شود.

روسیه هشدار داد/ بیانیه پایانی اجلاس 20 را تائید نمی‌کنیم اگر..

وی تاکید کرد که این اقدام بر روی روند مناقشه در اوکراین تاثیر نمی‌گذارد یا منجر به کاهش درگیری‌ها نمی‌شود.

بی‌ای‌ائی سیستمز بزرگترین شرکت صنایع دفاعی انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که یک واحد در اوکراین تاسیس و توافق‌هایی با دولت این کشور برای افزایش عرضه تسلیحات و تجهیزات به آن امضا کرده است.

شرکت انگلیسی افزود که این اقدام بی‌ای‌ائی را قادر می‌سازد تا به صورت مستقیم با کی‌یف در جهت بررسی شرکای بالقوه برای تولید تفنگ‌های سبک ۱۰۵ میلی‌متری (یک نوع سلاح توپخانه‌ای) در اوکراین و درک بهتر ملزومات دفاعی این کشور همکاری کند.

عمده کمک‌های نظامی صورت گرفته از طرف انگلیس و سایر دولت‌ها به اوکراین از طریق شرکت بی‌ای‌ائی صورت گرفته است.

انگلیس یک تامین کننده نظامی کلیدی برای اوکراین است و در ماه مه به اولین کشوری تبدیل شد که شروع به عرضه موشک‌های کروز دوربرد به کی‌یف کرد.

رویترز در ماه ژوئن گزارش داد که شرکت‌های دفاعی غربی فرصت‌های ساخت سلاح در اوکراین را به علت احتمال وجود خطرات امنیتی، با دقت ارزیابی می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید