بیانیه تند مجلس یمن علیه آمریکا و انگلیس

کدخبر: ۵۹۵۶۹۸
اقتصادنیوز: مجلس یمن با محکوم کردن تحرکات مشکوک نظامی آمریکا در استان‌های شرقی و جنوبی و ورود نظامیان اشغالگر آمریکایی به تعدادی از مدارس استان حضرموت تاکید کرد: آمریکا و انگلیس درصدد مانع تراشی در مسیر دستیابی به صلح در یمن هستند.
بیانیه تند مجلس یمن علیه آمریکا و انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مجلس یمن تحرکات مشکوک نظامی آمریکا در استان های شرقی و جنوبی و ورود نظامیان اشغالگر آمریکایی به تعدادی از مدارس استان حضرموت را به شدت محکوم و تاکید کرد که واشنگتن و لندن درصدد مانع تراشی در مسیر دستیابی به صلح در یمن هستند.

خبرگزاری سبا گزارش داد، مجلس یمن در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: تحرکات تهاجمی آمریکا در کنار ورود تعدادی از کشتی‌های آمریکایی-انگلیسی به دریای سرخ، مؤید تلاش‌های استعماری آمریکا و انگلیس برای مسدود کردن چشم‌انداز صلح در یمن و تداوم تجاوز و محاصره یمن است.

افشای پشت‌ پرده نقش پررنگ آمریکا در جنگ یمن

در این بیانیه آمده است: تحرکات آمریکا بدون هیچ تردیدی تایید می‌کند که واشنگتن به دنبال رو کردن تمام کارت‌های پرونده یمن است تا به اهداف خود برای حذف هرگونه خواسته عادلانه مردم یمن و جایگزینی آنها با معاملات و دیکته‌هایی است که در خدمت جاه طلبی‌های استعماری آنها باشد و غارت ثروت یمن را تسهیل کند.

مجلس یمن همچنین تاکید کرد که طرح‌های استعماری آمریکا و انگلیس و تحرکات مشکوک آنها در معرض دید مردم یمن قرار گرفته است و همین اتفاق حضور تحریک‌آمیز آنها را به هدفی مشروع برای نیروهای مسلح یمن و ملت آزاده یمن تبدیل می‌کند تا بر اساس آنچه در قانون اساسی یمن و قوانین بین المللی تصریح شده است، با آنها به عنوان نیروهای متجاوز و اشغالگر مقابله کنند.

مجلس یمن در ادامه بیانیه خود سکوت فریبنده سازمان ملل و شورای امنیت در قبال این اقدامات را تقبیح کرد.

پیش‌تر رسانه‌های یمنی از ورود شماری از نظامیان آمریکایی به مناطق شرقی یمن خبر داده بودند.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز با هشدار به نظامیان آمریکایی و انگلیسی در خاک این کشور گفته بود: یمن خط قرمز ما است.

در روزهای اخیر نیز منابع آگاه یمنی از توطئه جدید نیروهای ویژه اشغالگر انگلیس برای ساخت یک پایگاه نظامی در استان حضرموت واقع در شرق یمن خبر داده و اعلام کردند که گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای ویژه انگلیس با حمایت عناصر مزدور داخلی در یمن، در حضرموت مستقر شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید